Стопете коремните мазнини сега!

Стопете коремните мазнини сега!

Сигурни сме, че почти няма човек, който си харесва коремните мазнини, които е натрупал и му придват вид на бременен в, да речем, шестия месец. Затлъстяването в тази част на тялото е неприятно, но повечето хора не осъзнават, че е изключително опасно за здравето.

Коремната мазнина е вредна. Тя се нарича висцерална и е метаболитно активна. Има способността да извлича хормони на стреса като кортизол и възпалителни вещества, наречени цитокини, които засягат производството на инсулин от организма. Резултатът е по-лош от обикновеното наднормено тегло. Трупането на коремни тлъстини носи със себе си повишен риск от диабет тип 2, високо кръвно налягане, висок холестерол, сърдечни заболявания, инсулт, някои ракови заболявания и дори деменция.

Не само заседяването е виновно за трупането на коремни мазнини. Това важи основно за жените. Коремната мастна тъкан може да се увеличи около менопаузата или при жени, които имат синдром на поликистозните яйчници. Дори някои навици на живот, като липса на сън и наличие на стрес, могат да накарат корема да расте.

След като уточнихме колко вредно е складирането на тлъстини в областта на корема, вижте в следващата ни галерия няколко начина, чрез които можете да се отървете от тях.

Тренирайте и не се заседявайте

Спортувайте. Това е ефективен начин за горене на висцерални мазнини. Можете да горите калории чрез тичане, колоездене, плуване, т.е. всичко, което повишава сърдечния ритъм. Тренирайте поне по един час седмично. Изследване на Оксфордския университет показа, че тичането по 10 километра седмично на пътечката във фитнеса може да стопи мазнините в корема до 23%.

Стопете коремните мазнини сега!

Правете ежедневни разходки

Посвещаването на няколко дни в седмицата за тренировка е важно, но движението не трябва да спира там. Тренировката в продължение на един час от деня наистина няма да компенсира осемте часа, които прекарвате седнали на бюрото си, особено ако загубата на мазнини е крайната цел. Лесен начин да си осигурите повече движение е разходката. Скорошно проучване установи, че затлъстели жени, които са участвали в програма за ходене от 50 до 70 минути три дни в седмицата в продължение на 12 седмици, са успели да стопят висцералните си мазнини със забележителните 35%.

Яжте протеини

Стопете коремните мазнини сега!

Пилешкото месо, киселото мляко и яйцата са невероятни, защото имат високо съдържание на протеини. Тялото ви разчита на протеин, за да ремонтира наранените и изтощените мускули след усилената тренировка. Нещо повече, тялото ви усвоява протеина по-бавно от въглехидратите, затова се чувствате сити по-дълго време. Все повече диетолози препоръчват да спрем диетите с глад, а да се насочим към високопротеинови диети.

Консумирайте правилните мазнини

Наситените мазнини са основен виновник за натрупването на висцерална мазнина. Мазнините са важни за правилното функциониране на организма, но трябва да се насочим към ненаситените като риба тон, сьомга, авокадо, ядки. Те помагат за здравето на сърцето и дават гориво на метаболизма, който се активизира и гори вредните висцерални мазнини.

Кажете не на стреса

Стресът може да опустоши всяка част от тялото и да доведе до емоционални сривове, болки в ставите, главоболия и трупане на излишната коремна мазнина. Когато сте стресирани, тялото изпомпва допълнителен кортизол. Изследванията показват, че кортизолът не само увеличава апетита ви, но може да преразпредели телесните мазнини в областта на корема, което води до затлъстяване. Започнете техника за успокояване като йога, спорт или медитация.

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари