Девет храни, които ще ви помогнат да спите добре

Топлият чай ще ви помогне да спите добре
Защитна маска с клапан и FFP2 защита (размер L-XL)-15%
Ефикасна защита срещу вируси и бацили с:
Защитна маска с клапан и FFP2 защита (размер L-XL)
13.00 лв.
11.05 лв.
Виж ››

Постигането на пълноценен сън е много важно за цялостното здраве. То може да намали риска от развитие на някои хронични заболявания, да поддържа мозъка и храносмилането здрави и да засили имунната система.

Обикновено препоръката е да имате между 7 и 9 часа непрекъснат сън на нощ, но много хора не могат да го постигнат. Има различни стратегии, които можете да използвате, за да насърчите добрия сън. Една от тях е да направите промени в диетата си, като включите в нея повече храни за здрав сън.

Ето деветте храни, които ще подобрят съня ви:

Бадеми

Бадемите са ядки, които имат много ползи за здравето. Богати са на витамини и минерали, фибри и антиоксиданти. Твърди се, че бадемите са храна, полезна за съня, защото съдържат регулиращия съня хормон мелатонин. Богат източник на магнезий са, който също подобрява съня.

Пуешко месо

Пуешкото е полезна храна за пълноценен сън

Пуешкото е вкусно и питателно. Добър източник е на протеини и някои витамини и минерали. Освен това съдържа триптофан, която увеличава производството на мелатонин.

Чай от лайка

Чаят от лайка има множество полезни ефекти върху здравето, сред които да стимулира имунната система и да намалява тревожността и депресията. Освен това съдържа антиоксиданти, които се борят с безсънието.

Киви

Кивитата са нискокалорични и питателни плодове, които съдържат фибри, витамини и минерали. Вкусните плодове са богати на серотонин и антиоксиданти, които могат да подобрят качеството на съня, когато се ядат преди лягане.

Сок от череши

Сокът от череши подобрява съня

Проучвания показват, че черешовият сок може да подобри съня. Това се дължи на съдържащите се в него антиоксиданти и мелатонин.

Мазни риби

Мазните риби са много здравословни. Такива са сьомга, пъстърва, скумрия, риба тон. Комбинацията от омега-3 мастни киселини и витамин D в тях има потенциала да подобри качеството на съня, тъй като повишава производството на серотонин.

Орехи

Орехите са храна за здрав сън

Орехите са вкусни ядки, богати на хранителни вещества. Могат да спомогнат за по-добър сън, защото съдържат мелатонин и здравословни мазнини.

Пасифлора

Чаят от пасифлора се използва за лечение на много заболявания. Съдържа антиоксидант, който има успокояващ ефект, а това може да стимулира сънливостта.

Бял ориз

Белият ориз е основна храна в много страни. Заради високото съдържание на въглехидрати и липсата на фибри има висок гликемичен индекс. Ето защо може да спомогне за по-добър сън, ако се яде преди лягане.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати