Кога се обостря язвата?

Язва

Докато някои хора свързват есента с умирането на природата, започването на мъгли и студове, други намират в нея някакво очарование - приключване на непоносимите летни жеги, изпъстрянето на листата на дърветата в невероятно красиви багри и може би най-вече наближаването на любимия скиорски сезон.

Но има и такива, които нямат особен избор в това дали да харесват есента или не - хората, които страдат от язва, защото именно тогава тя започва да им напомня за присъствието си.

Защо язвата се обостря през есента? Няма да намерите еднозначен отговор, защото мненията по темата са различни. Според някои специалисти през този сезон стомашно-чревният тракт забавя активността си, а според други това се дължи на промяната в киселинността на стомашните сокове.

Има и друго, съвсем логично обяснение - през този сезон вече не можем да се сдобием с домашно отглеждани плодове като праскови, кайсии, череши, вишни, ягоди и малини, както и с много домашно отглеждани зеленчуци - моркови, домати, пипер, краставици и т.н.

Да, има ги в магазините, но те са парникови и не бъкат от онези витамини, на които организма ни се е радвал цяло лято. Т.е. започваме да усещаме дефицит на витамини и то предимно на онези от групата В и С. Също логично обяснение за обострянето на язвата през есента.

Всъщност няма толкова голямо значение какви са причините язвата да се обостря именно през есента. Важното е, че отново е време да обърнете внимание на този проблем, а според повечето експерти решението не се крие непременно в приема на лекарства. Най-важни са диетата и спокойствието.

При обострена язва хапвайте булгур

Каква да е нашата диета при язва? От основно значение е да се избягват храните, за които се знае, че обострят язвата - ряпа, репички, хрян, лук, чесън, люти чушки и т.н. Храненето трябва да е по 4-5 пъти на ден, но на малки порции, като за закуска е добре да си правите овесена каша. Препоръчват се всички млечни продукти, риба, нетлъсто месо и най-вече булгур.

Що касае спокойствието - не винаги можем да си го осигурим. Но и тук има вариант - или заложете на самоконтрола и не се ядосвайте за щяло и нещяло, или просто не задържайте негативните емоции в себе си. Спортна тренировка, един отпускащ масаж или релаксиращи СПА процедури са чудесен вариант за освобождаване от стреса.

Рейтинг

3
Общо 1 гласували
5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари