Най-добрите храни за разстроен стомах

Разстроен стомах

Разстроеният стомах е нещо, с което почти всички са се сблъсквали от време на време. Най-честите симптоми на състоянието са гадене, повръщане, диария или запек, подуване на корема, нарушено храносмилане.

Причините за разстроен стомах са различни, а лечението зависи от основния здравословен проблем. Но има храни, които могат да ви помогнат по-бързо да се чувствате по-добре.

Ето кои са най-добрите храни за разстроен стомах:

Джинджифил

Ароматният корен е все по-популярен заради вкусовите си качества и ползите за здравето, което носи. Сред тях е и способността му да облекчава гаденето и повръщането. Може да се яде суров, варен, като чай или подправка. Ефективен е във всички форми. Препоръчва се при гадене при бременност, гадене при пътуване, както и от хора на химиотерапия или претърпели операции, водещи до гадене. Той е полезна храна при разстроен стомах.

Мента

Ментата е полезна при стомашни проблеми

При някои хора разстроения стомах е причинен от синдрома на раздразнените черва. Ментата може да им помогне да облекчат симптомите му. За най-ефективно се счита ментовото масло.

Лайка

Популярната билка намалява гаденето и чревния дискомфорт. Ефективна е срещу колики, подуване, газове, диария. Най-разпространената ѝ употреба е под формата на билков чай, но може да се приема и като добавка.

Ленено семе

Семената от лен са доказано средство в борбата със запека. Намаляват и свързаните с него болки.

Папая

Екзотичният плод подобрява храносмилането, благодарение на ензимите, които съдържа. Освен това може да помогне при запек, подуване на корема, стомашни язви. А семената на папаята имат антипаразитни свойства. Тя е сред най-добрите храни при раздразнен стомах.

Пектин

Цитрусите помагат за облекчаването на симптомите на разстроения стомах

Богати на пектин плодове са ябълките и цитрусите. Пектинът се извлича от тях и се използва като добавка. Той помага да се съкрати продължителността на диарията и стимулира развитието на полезните чревни бактерии.

Пробиотици

Консумацията на храни, които са богати на пробиотици, помага за регулиране на перисталтиката. Подходящи са киселото мляко, мътеница и кефир. Тези продукти стимулират развитието на полезни бактерии и се борят с вредните, стимулират движенията на червата, възстановяват чревния баланс и са ефективни както срещу запек, така и при диария.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати