Eжедневните разходки са здраве (и много повече)

разходки

Ежедневната 30-минутна разходка е нещо подобно на хапването на поне една ябълка през деня. С други думи, това до голяма степен може да направи посещенията ви при доктора все по-редки. Това невинно наглед занимание може да ви помогне да отслабнете, да намалите стреса, да свалите кръвното налягане и да избегнете риска от множество хронични заболявания. Това е едно от най-добрите и лесни занимания, помагащи на човешкото здраве.

Не е трудно, дори е приятно. Започнете да правите 30-минутни разходки всеки ден и ще започнете да усещате промяната.

На първо време с всяка следваща стъпка ще усетите как настроението ви се подобрява. Разходката има същото въздействие като чаша вино или няколко блокчета шоколад след дългия работен ден, но без излишните калории.

Изследванията показват, че редовното ходене променя нервната система, така че да изпитате по-малко гняв и враждебност. Нещо повече, когато правите разходките си с помощта на партньор, съсед или добър приятел, това взаимодействие ви помага да се чувствате свързани и допълнително повишава настроението. И накрая, разходката на открито ви излага на естествена слънчева светлина, която може да помогне да се предотврати сезонното афективно разстройство. Така разходката става естествен антидот на зимните депресии.

ежедневни разходки за здраве

С това ползите от ходенето не свършват. Знаете ли, че то може да ви направи по-креативни? Изследванията показват, че разходката може да предизвика скритите творчески заложби. Докато крачите навън, мозъкът се отпуска и преминава на свободен режим. Той регистрира света около вас, но без да се напряга. Това до голяма степен помага скритите заложби в нас да се проявят. Така че, ако ви трябва свежа идея, дайте си почива и излезте навън за разходка.

Друго предимство на това приятно занимание е, че ще доведе да изгаряне на поне няколко излишни килограма без особено усилие. Редовното ходене може да помогне да се подобри реакцията на тялото ви на инсулин, което може да помогне за намаляване на коремните мазнини. Изследванията показват, че разходките ускоряват метаболизма, което изгаря допълнителни калории и предотвратява загубата на мускули.

Според нови изследвания ходенето още понижава нивата на кръвната захар и общия риск от диабет с 30%, риска от инсулта с 20% до 40% и риска от сърдечно-съдови заболявания с 30%. Не на последно място, разходката подобрява иумунитета и способността на организма да се бори със сезонните заболявания като грип и настинка.

Ако тези ползи все още не са ви убедили колко е хубаво да се разхождате, знайте, че това може да подобри храносмилането ви. Редовното ходене значително подобрява стомашната мобилност. Самите крачки, които праивим, напрягат коремните мускули, които от своя страна стумулират активността на червата.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати