Топ съвети за здрави стави

тренировките са важни за поддържането на здрави стави

Ставите са мястото, където се срещат две или повече кости и е важно да знаете как да ги поддържате здрави, защото увреждането им често е изключително болезнено и понякога необратимо.

Екстремната болка в ставите може да се влоши и да доведе до дълготрайни състояния като артрит. Добрата новина е, че има много стъпки, които можете да предприемете, за да поддържате връзките си възможно най-здрави и мобилни. Вижте най-добрите съвети за здрави стави по-долу:

1. Продължавайте да се движите

Това не означава непременно упражнения, но седейки с часове на едно място, вероятността да се схванете и да ви заболят ставите е напълно възможна. Дори да ставате от бюрото си и да се разхождате на всеки час, е добър вариант и може да си помогнете.

Поддържането на активността спомага за увеличаване на здравината и гъвкавостта на ставите, както и на мускулите, които обграждат ставите. Може би упражненията са последното нещо, което бихте искали да направите, ако ви болят ставите, но плуването или бързото ходене, могат да направят чудеса, без допълнително да утежняват болката.

2. Пийте вода

пиенето на вода е важно за здравето на ставите

Ако ви болят ставите, е препоръчително да поддържате нормално нивото на хидратацията в организма. Ако не го направите, производството на синовиална течност ще бъде намалено и по този начин се увеличава риска от триене и влошаване на хрущялите. Питейната вода може да помогне за подобряване на здравето на ставите и намаляване на болката, причинена от състояния като ревматоиден артрит, остеоартрит и подагра.

3. Укрепете мускулите

Ако нямате достатъчно мускули, за да поддържате телесното си тегло и да сте издръжливи в ежедневните си дейности, може да забележите, че вашите стави ще се натоварят повече. Не е нужно да ходите на фитнес и да се занимавате със супер интензивна тренировка - просто упражняващи тежестта упражнения могат да свършат работа. Опитайте се да се фокусирате върху укрепването и стабилизиране на мускулите около коленните стави, тъй като те трябва да поддържат цялото ви телесно тегло.

4. Заемайте правилната поза

Сгъването оказва допълнителен натиск върху вашите стави и може да доведе до болки в гърба, шията и рамената. Неправилната поза води до напрежение в тялото, което от своя страна често спомага за появата на повече стрес и болка в ставите.

5. Спазвайте диета

здравите стави зависят и от диетата

Диетата е наистина важна, когато става въпрос за ставите, затова трябва да внимаваме с какво се храним. Когато ядем преработени и изкуствени храни, не е изненада, че нашето тяло ги разпознава като чужди. Консумацията на захар, млечни продукти, наситени мазнини и месо може да влоши болката в ставите, докато храни, които са противовъзпалителни, като плодове, зеленчуци и пълнозърнести продукти, могат да помогнат за предотвратяване на болки в ставите. Увеличаването на приема на калций също е препоръчително.

6. Намалете стреса

Когато сме стресирани, тялото ни може да предизвика възпаление, което може да причини подуване на ставите и по-малка мобилност. Стресът води и до увеличаване на нивата на кортизол и това може да доведе до намаляване на производството на колаген, който е важна част от поддържането на ставите здрави. Нещо повече, стресът може да накара нашите мускули да се напрегнат. Това напрежение кара нашите стави да работят по-трудно, което може да доведе до по-нататъшно възпаление и дискомфорт.

7. Лекувайте се с билки

Когато ставите ви са болезнени и възпалени, е добре да се възползвате от народната медицина. Билките са чудесен начин за облекчаване на болката и възпалението, тъй като са натурални и съдържат малко или никакви странични ефекти в сравнение с конвенционалните медикаменти.

Виж повече

Рейтинг

4
Общо 1 гласували
5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари