Топ съвети за здрава костна система

Правилните тренировки са полезни за здрава костна система.

Излишно е да споменаваме колко важна е здравата костната система за нашето здраве. За да я поддържаме на ниво обаче, трябва да сме внимателни по отношение на това с какво се храним и по колко.

Поддържането на нормално тегло и телесни мазнини, които са в норма според възрастта ни, са само част от нещата, с които трябва да се съобразяваме, за да имаме здрава костна система. Доброто състояние на костите и ставите ни е свързано и със спазване на балансирана диета и редовна физическа активност.

За да се предпазим от остеопороза, е необходимо да приемаме достатъчно количество калций /обърнете внимание на препоръчителният дневен прием на калций/. Ценният минерал може да се открие в млякото и млечните продукти, листни зеленчуци, броколито, варива, зърнените храни и ядките.

В случай че имате лактозна непоносимост, можете да си набавяте необходимото количество калций от специални хранителни добавки. Но за да остане калцият в тялото, са необходими и фосфор, магнезий, манган и витамините A и D.

Имайте в предвид, че ако липсва някой от тези елементи, това със сигурност ще повлияе на структурата на костната тъкан. Задължителен за здравето на костната система е и цинкът, а желязото и медта участват в образуването на колаген.

Протеините са важни за здрава костна система.

Дневният прием на протеини пък спомага за трупане на мускулна маса. До появата на остеопороза може да доведе също диета, бедна на масло, мазни риби, яйца, дроб и пълнозърнести храни, така че не се лишавайте от тях, ако искате да имате здрави кости.

За да се радвате на здрава костна система е препоръчително също да намалите кафето, солта и газираните напитки, и да забравите за алкохола и цигарите. Заседналият начин на живот също повишава риска от костни заболявания.

За това е важно да се движите. Можете да избирате между ходене, аеробика, танци, плуване или фитнес, но спортувайте! Така ще се радвате на здрава костна система и ще се заредите с тонус и добро настроение.

Дългогодишният прием на определени лекарства също може да повлияе отрицателно на костния метаболизъм и да доведе до появата на остеопения или остеопороза. За това е добре да обсъдите предприемането на профилактична терапия с вашия лекар.

Препоръчително е и да си направите изследвания за измерване на плътността на костите. Това важи с пълна сила за жените в менопауза, тъй като рискът за остеопороза при тях е по-голям.

Виж повече

Рейтинг

3
Общо 1 гласували
5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари