Храните, които смъкват кръвната захар

Следете редовно нивата на кръвната захар.

Ако имате диабет и страдате от висока кръвна захар, можете да подобрите състоянието си чрез здравословна и балансирана диета. Експертите препоръчват в такива случаи да заложите на хранителен режим, богат на плодове и зеленчуци.

За предпочитане е захарта и наситените мазнини да са ограничени до минимум. Освен това е добре да приемате повече витамин С, щедри количества подправки, както и ядки и храни с фибри. Препоръчително е да се спрете на спанак, бадеми и кашу.

Изброените храни съдържат голямо количество магнезий - минералът, необходим за регулирането на глюкозата и кръвното. За смъкване на кръвната захар на воля може да си хапвате аспержи, броколи, зеле, моркови, целина, чушки, краставици, патладжан, зелен фасул, праз, кромид, домати, тиквички, магданоз и гъби.

Добър избор е и авокадото, което е сред храните, които смъкват кръвната захар. С високия холестерол се борят и пшеницата, ръжта, киноата и овесените ядки, така че не ги пренебрегвайте.

От млечните продукти изберете изварата и нискомасленото кисело мляко. Те добавят протеини за стабилизиране на глюкозата. Това са храни, които смъкват кръвната захар.

В топ продуктите влизат и някои билки и подправки, като канела, карамфил, риган, чесън, салвия, черен пипер, кимион и други. Препоръчително е в хранителния ви режим да присъстват също бобовите и зърнените култури.

Ако сте почитатели на рибата, я хапвайте без проблем. Известно е, че морската храна е изключително полезна, като сред предимствата ѝ е фактът, че контролира нивата на кръвната захар. За да овладеете високите нива на кръвната захар, е препоръчително да употребявате зехтин и ябълков оцет.

Черешите помагат за смъкване на кръвната захар.

Не на последно място можем да споменем черешите. Те са заредени с много полезни хранителни вещества, като съдържащите се в тях антоцианини са абсолютен лек за страдащите от диабет и инсулинова резистентност.

Освен това какво слагате в устата си е важно и да спазвате и някои правила. Придържайте се към навика да ядете често и по малко. Избягвайте консумацията на газирани напитки, тъй като те имат високо съдържание на въглехидрати, които повишават кръвната захар. Пийте, но с мярка подсладени напитки и кафе.

За да се справите с проблема, освен спазването на здравословна диета, е важно да сведете до минимум стреса и да сте физически активни.

Виж повече

Рейтинг

4
Общо 1 гласували
5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари