Седем упражнения за ръце, които облекчават болката при артрит

Артритът ръцете може да е много болезнен

Артритът причинява износване на хрущялната става, която играе ролята на омекотяващ материал между костите. Това може да предизвика възпаление и дразнене на синовиалната обвивка. Тя, от своя страна, произвежда синовиалната течност, която помага за защита и смазване на ставата.

Когато артритът засегне ставите на ръцете, може да причини болка и скованост. Тази болка може да се влоши, когато използвате ръката си прекалено много за обичайно повтарящи се задачи.

Например натискането на клавиатурата на компютъра или боравенето с различни прибори в кухнята може да предизвика дискомфорт. Може дори да загубите и сила в ръцете си. Тази слабост често затруднява дори и най-простите ежедневни задачи, като отварянето на буркани например.

Лечение на артрита на ръцете

Има някои лекарства, които помагат при лечение на артрит на ръцете. Можете да приемате перорални медикаменти за облекчаване на болката. Стероидните инжекции също са един от вариантите.

Ако лекарствата обаче не проработят, може да се наложи оперативна намеса, която да поправи повредената връзка.

Съществуват и доста домашни лечения, които можете да използвате, за облекчаване на болката при артрит на ръцете.

Един лесен начин за поддържане гъвкавостта на ставите, подобряване обхватът на движение и облекчаване на болката от артрита е чрез упражнения за ръце. Те могат да помогнат за укрепване на мускулите, които поддържат ставите.

Важно е да се каже, че движенията спомагат и за поддържане на гъвкавите връзки и сухожилията, което може да подобри диапазона на движението и функцията на ръката. Не на последно място разбира се, упражненията за ръце при артрит могат да увеличат производството на синовиална течност, която да подобри ставната функция.

1. Стиснете ръката си в юмрук

Атритът причинява изкривявания

- Можете да правите това лесно упражнение за облекчаване на артрит навсякъде и по всяко време;

- Започнете, като държите лявата си ръка с изпънати пръсти;

- След това бавно свийте пръстите си в юмрук, като поставите палеца от външната страна на ръката си. Бъдете нежни, не стискайте ръката си;

- Отворете ръката си така, че пръстите ви отново да се изпънат.

Правете упражнението 10 пъти с лявата ръка. След това повторете движенията и с дясната.

2. Извиване на пръстите

- Започнете в същата позиция, както при предишното упражнение, с изпънати пръсти на лявата си ръка;

- Наклонете палеца си към дланта. Задръжте го за няколко секунди;

- Изправете палеца назад;

- След това сгънете показалеца надолу към дланта. Задръжте го за няколко секунди. След това го изправете;

- Повторете движенията с всеки пръст на лявата ръка. След това направете същото и с дясната.

3. Свиване на палеца

Упражненията за ръце помагат при артрит

- Първо, дръжте лявата си ръка с всички пръсти изпънати направо;

- Наведете палеца си навътре към дланта;

- Опитайте се да докоснете дланта си, като свивате палеца навътре. Ако не можете, просто свивайте палеца, доколкото ви позволява силата;

- Задръжте в тази позиция за секунда или две, след което върнете палеца си в начална позиция;

- Повторете 10 пъти. След това направете упражнението и с дясната си ръка.

4. Направете буквата О

- Започнете с лявата ръка, като изправите пръстите си напред;

- Извийте всичките си пръсти навътре, докато не се докоснат. Пръстите ви трябва да придобият формата на буквата О;

- Задръжте тази позиция за няколко секунди. След това изправете пръстите си отново;

- Повтаряйте това упражнение няколко пъти на ден на всяка ръка. Правете това, винаги когато ръцете ви се схванат или ви болят.

5. Изправен палец

Раздвижвайте пръстите, за да облекчите артрита

- Поставете лявата си ръка на масата с палец, изправен нагоре;

- Като държите палеца си в една и съща позиция, свийте другите четири пръста навътре, докато ръката ви заприлича на буквата L;

- Задръжте така за няколко секунди, след което изправете пръстите си, за да ги придвижите обратно в началната позиция;

- Повторете 10 пъти и след това направете същото и с дясната ръка.

6. Повдигане на пръстите

- Поставете лявата си ръка на масата с дланта надолу;

- Започвайки с палеца си, повдигнете бавно всеки пръст от масата един по един;

- Задръжте всеки пръст за секунда или две, след което го спуснете;

- Направете същото упражнение с всеки пръст на лявата ръка;

- След като приключите с лявата ръка, повторете упражнението и с дясната ръка.

7. Протягане на китката

- Не забравяйте за китките си, които също могат да пострадат вследствие на артрита;

- За да упражнявате китката си при артрит, дръжте дясната ръка с дланта надолу;

- С лявата ръка внимателно натиснете дясната, докато усетите разтягане в китката и ръката си;

- Задръжте ръката си в тази позиция за няколко секунди. Повторете 10 пъти. След това направете същото и с лявата ръка.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати