Основни грижи за здравето на сърцето

Здраво сърце

Според всички статистики сърдечните заболявания попадат в топ 3 на основните причинители на смърт, особено при мъжете. Затова профилактиката и здравословният начин на живот са изключително важни. Ето няколко съвета, които ще ви подскажат какво включват основните грижи за здравето на сърцето:

1. Закуската сутрин е важна

С изследване е доказано, че мъжете, които закусват сутрин, са много по-малко застрашени от затлъстяване и развиване на инсулинова резистентност. Това са двата най-важни фактора за появата на сърдечни заболявания. Така, че не пропускайте закуската за нищо на света!

2. Ходенето пеш

Пеша

4000-5000 крачки допълнително на ден допринасят за значителното понижаване на кръвното налягане.

3. Пиене на аспирин

Хората, които никога не са прекарвали инфаркт, са приемали редовно аспирин. Той съкращава риска от коронарни заболявания с 28%. Препоръчва се да се пие по един аспирин вечер от хора с високо кръвно налягане.

4. Ролята на колективните дейности

Социалните контакти намаляват стреса и затова активният социален живот предпазва от стрес и сърдечни заболявания. Те са неизменна част от грижите за сърцето.

5. Излизането често сред природата

В градска среда въздухът е много замърсен, а това е една от пречките сърцето да се справи с различните видове физическа дейност, дори рутинната.

6. Почивката по време на работната седмица

Взимането на почивен ден през седмицата понижава стреса и намалява риска от сърдечен удар с 30%. Правете го по-често, за да се радвате на здраво сърце.

7. Ролята на храната

Храната има много важна роля за здравето на сърцето, всеизвестна е максимата, че ние сме това, което ядем. Може да се перифразира тази мисъл и като: Здравето ни е това, което ядем. Най-добрите храни за поддържане здравето на сърцето са:

Рибата - тя е изключително богат източник на омега-3 мастни киселини, които играят ключова роля за превенцията на сърдечно- съдовите заболявания. Те са ключът към здраво сърце.

Омега

Червено цвекло - осигурява богат коктейл от полезни съставки антоцианини, лутеин и бетаин. Нитратите се грижат за баланса на кръвното налягане.

Цитрусите - осигуряват на сърцето бърз приток на витамини. Грейпфрутът понижава кръвното налягане.

Варива - съдържат протеини, фибри, желязо, калий и други полезни за сърцето вещества, понижават кръвното налягане, намаляват холестeрола, подпомагат отслабването.

Овесени ядки - набавят бета глюкан, който намалява холестерола.

Банани - бананите осигуряват калий на организма, с което се намалява риска от удар с 21%. Похапвайте ги по-често за здраво сърце.

Картофите - те са богати на калий, фибри и се грижат за здравето на сърцето.

Червено вино - намалява риска от сърдечни заболявания, тъй като съдържа полифенол, който заздравява сърцето.

Рейтинг

4
Общо 1 гласували
5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари