Основни грижи за здравето на сърцето

Здраво сърце

Според всички статистики сърдечните заболявания попадат в топ 3 на основните причинители на смърт, особено при мъжете. Затова профилактиката и здравословният начин на живот са изключително важни. Ето няколко съвета, които ще ви подскажат какво включват основните грижи за здравето на сърцето:

1. Закуската сутрин е важна

С изследване е доказано, че мъжете, които закусват сутрин, са много по-малко застрашени от затлъстяване и развиване на инсулинова резистентност. Това са двата най-важни фактора за появата на сърдечни заболявания. Така, че не пропускайте закуската за нищо на света!

2. Ходенето пеш

Пеша

4000-5000 крачки допълнително на ден допринасят за значителното понижаване на кръвното налягане.

3. Пиене на аспирин

Хората, които никога не са прекарвали инфаркт, са приемали редовно аспирин. Той съкращава риска от коронарни заболявания с 28%. Препоръчва се да се пие по един аспирин вечер от хора с високо кръвно налягане.

4. Ролята на колективните дейности

Социалните контакти намаляват стреса и затова активният социален живот предпазва от стрес и сърдечни заболявания. Те са неизменна част от грижите за сърцето.

5. Излизането често сред природата

В градска среда въздухът е много замърсен, а това е една от пречките сърцето да се справи с различните видове физическа дейност, дори рутинната.

6. Почивката по време на работната седмица

Взимането на почивен ден през седмицата понижава стреса и намалява риска от сърдечен удар с 30%. Правете го по-често, за да се радвате на здраво сърце.

7. Ролята на храната

Храната има много важна роля за здравето на сърцето, всеизвестна е максимата, че ние сме това, което ядем. Може да се перифразира тази мисъл и като: Здравето ни е това, което ядем. Най-добрите храни за поддържане здравето на сърцето са:

Рибата - тя е изключително богат източник на омега-3 мастни киселини, които играят ключова роля за превенцията на сърдечно- съдовите заболявания. Те са ключът към здраво сърце.

Омега

Червено цвекло - осигурява богат коктейл от полезни съставки антоцианини, лутеин и бетаин. Нитратите се грижат за баланса на кръвното налягане.

Цитрусите - осигуряват на сърцето бърз приток на витамини. Грейпфрутът понижава кръвното налягане.

Варива - съдържат протеини, фибри, желязо, калий и други полезни за сърцето вещества, понижават кръвното налягане, намаляват холестерола, подпомагат отслабването.

Овесени ядки - набавят бета глюкан, който намалява холестерола.

Банани - бананите осигуряват калий на организма, с което се намалява риска от удар с 21%. Похапвайте ги по-често за здраво сърце.

Картофите - те са богати на калий, фибри и се грижат за здравето на сърцето.

Червено вино - намалява риска от сърдечни заболявания, тъй като съдържа полифенол, който заздравява сърцето.

8. Намалете стреса

Съществува много тясна връзка между ежедневния стрес, безпокойствието и развитие на сърдечни заболявания. Някои хора са по-предразположени към стрес в сравнение с други, което означава, че негативните емоции при тях вземат превес. Ако попадате в тази група, задължително се опитайте да промените мирогледа си, за да запазите сърцето здраво. Препоръчва се прилагането на различни техники за релаксация - медитация, йога, разходки в природата и всякакви дейности, които успокояват ума.

9. Намалете цигарите и алкохола

На всички ни е ясно, колко са вредни цигарите. Те причиняват редица здравословни проблеми, сред които рак на белите дробове, запушване на артериите и рак на стомаха. Съставките в тютюна са токсични за вените, сърцето и артериите. Тютюневият дим значително увеличава риска от тромбоза, защото влошава кръвообращението. Дори и непушачите трябва да бъдат внимателни с тромбозата, която е много опасна са сърцето.

Алкохолът също е много вреден за сърцето. Редовната употреба на по-големи количества алкохол затруднява работата на черния дроб и бъбреците, повишава кръвното налягане и вреди на сърдечния мускул. Чаша червено вино от време на време не е вредна, даже напротив - осигурява важни антиоксиданти на тялото. Системната злоупотреба обаче е много опасна.

10. Контрол върху теглото

Наднорменото тегло и затлъстяването са сериозни рискови фактори за сърдечното здраве. Налага се корекция в теглото и сваляне на излишните килограми, което ще облекчи функционирането на всички системи в тялото. Препоръчва се постепенно отслабване, което няма да причинява стрес в организма. Хранете се здравословно и избягвате тежките диети с гладуване и прекалено ограничаване.

11. Наспивайте се

От колко сън се нуждае организмът е строго индивидуално за всеки човек. Все пак се приема, че здравословният сън продължава между 7 и 9 часа. Отклоненията под и над това време могат да причинят проблеми и навредят на здравето. Качественият сън е основен помощник за здраво сърце. Той намалява риска от инфаркт и тахикардия. Ако човек спи прекалено малко, тялото не успява да произведе необходимото количество серотонин, необходим за доброто настроение и чувството на комфорт. Недостигът на серотонин увеличава чувството на глад и затова, когато сме недоспали, сме склонни да прекаляваме с вредната храна.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати