ezine.bg»Статии»Семейство»Бременност и Раждане»Без мазнини по време на бременността

Без мазнини по време на бременността

Без мазнини по време на бременността

Американски изследователи установиха, че ако една бременна жена набляга на мазните храни по време на износване на бебето, то рискът новороденото да страда от затлъстяване след време е много голям.

Изследователи от университета в Синсинати и Медицинския колеж на Джорджия провели експеримент с лабораторни мишки. Те разделили гризачите на две групи – едната се хранела с продукти, богати на мазнини, а другата хапвала по-диетично меню.

Резултатът отчел, че онези от мишките, които били хранене с по-мазни храни, е по-вероятно да имат поколение с проблемно тегло в сравнение с тези с нормален режим на хранене.

Резултатите от изследването са публикувани във FASEB Journal. Една от тезите е, че по-високото тегло при раждането е било рисков фактор за затлъстяване по-късно в живота. Това се дължи на консумираните мазнини от майката, които водят до прехранване на плода през плацентата. Според изследователите резултатите са абсолютно валидни и за хората.

Един от най-големите страхове на бъдещите майки пък е, че консумират неполезни за бебето храни и напитки. Още в самото начало на бременността гинекологът обикновено дава съвети и предписания какво не трябва да правят бременните жени и кои храни евентуално да избягват.

Без мазнини по време на бременността

Единственото сигурно, което би навредило на плода е ако пушите и пиете. Оттам насетне хапването не е толкова сериозен проблем. Дори да ви се прияде нещо не дотам полезно и калорично, спокойно. Всичко в нормални граници (и грамажи! ) няма как да ви навреди.

Все пак специалистите горещо препоръчват на жените, които очакват дете, да внимават какво слагат в устата си и най-вече в какви количества. Митът, останал от нашите баби, че бременната жена трябва да си хапва от всичко, което й се прияде, за да не навреди на плода, е повече от смехотворен.

Истината е напълно противоположна – здравото развитие на бебето в утробата е гарантирано единствено от внимателно подбраното меню на майката.

След раждането 14 до 20% от жените запазват малко от натрупаните по време на бременността килограми. Разбира се, има начини за възстановяване на теглото.

Преди всичко по време на бременността не е добре да се качват повече от 12 до 17 килограма. Жените, които напълняват повече от това, имат по-малък шанс да се отърват от килограмите след като родят.

Голяма роля за отслабването играе кърменето. То ускорява метаболизма и жените, които кърмят, отслабват по естествен начин. Те не трябва да се увличат по диети, защото са им необходими около 2000 калории на ден, за да задоволят хранителните си нужди. За отслабването помага и физическата активност.

Рейтинг

5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати