Как правилно да приготвяме салати за децата ни

Как правилно да приготвяме салати за децата ни

Салатите заемат важна част от детското меню, тъй като те улесняват усвояването на хранителните вещества от останалите блюда. Те стимулират апетита и снабдяват детския организъм с така важните за растежа му витамини и минерални вещества.

Въпреки това трябва да знаете, че има доста различия в начина, по който приготвяте салатите за Вас и тези за Вашето дете. И това важи не само за продуктите, които използвате, но и за начина им на обработка, както и за подправките, които се прибавят към тях. Ето защо тук ще Ви покажем как правилно да приготвяте салатите за децата Ви:

1. За деца под 1 годишна възраст салати не е добре да се предлагат. Това е периодът, в който те тепърва започват да се учат да дъвчат и приемат храната си под формата на пюре или каша. А ако направите зелена салата по този начин, ще изгубите почти всичките ѝ витамини;

2. След като детето навърши 1-годишна възраст, можете да пробвате да му поднасяте всякакви салати, но нарязани много на ситно. Друго важно правило е да следите кои зеленчуци за каква възраст са подходящи;

3. При приготвянето на салатите за деца от 1 до 3-годишна възраст много внимавайте да не прекалявате със солта или с оцета. За мазнина е най-добре да използвате зехтин, но пак в ограничени количества;

4. Когато децата навършат 3-годишна възраст, можете да им приготвяте всякакви салати - както от пресни, така и от сварени зеленчуци;

5. Много важно правило при приготвянето на детските салати, което впрочем важи и при приготвянето на салати за възрастни, е да измивате добре всички зеленчуци, особено листните;

6. Ако ще прибавяте сварени яйца към избраната от Вас салата, задължително закупувайте яйцата от сигурен източник и ги измивайте добре с веро, преди да ги сложите да се варят. Не е препоръчително да давате на деца рохки яйца, варете ги около 13 мин;

7. Дори когато децата пораснат, не прекалявайте с подправките. Повечето деца обичат да си похапват с пръстчета крехкото листо маруля, резенчето краставица или домат. А когато не са подправени, зеленчуците не губят дори и част от витамините си.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 2
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати