Подходящо меню за кърмачки

Подходящо меню за кърмачки

Кърменето е важно за бебето, защото освен че го храни, му създава имунитет срещу различни болести. Кърменето е важно и за здравословното състояние на гърдите на майката, като я предпазва от нежелани проблеми.

В процеса на кърмене е важно жената да приема повече ценни вещества дори от месеците на бременността. Затова всяко меню на кърмачки трябва да се подготви внимателно и обмислено. Здравословната, питателна и богата на полезни вещества храна ще осигури най-доброто хранене за вашето бебе.

Основното правило е, че кърмещата жена не бива да се лишава от нищо, просто трябва да наблегне на подходящите за нея храни и да избягва честата консумация на тези, които с нищо не допринасят за здравословния режим. По-долу ще разгледаме някои от необходимите храни за кърмачки.

Мляко и млечни продукти в менюто на кърмачките

Препоръчителна е консумацията на краве сирене в периода на кърмене, тъй като то осигурява калций на организма. Киселото мляко също попада в подходящото меню за кърмачки. Поради това, че е трудно смилаемо, прясното мляко не се препоръчва силно при кърмене. С помощта на млечните продукти се стимулира кърмата на майката.

Риба и морски дарове в менюто на кърмачките

Подходящо меню за кърмачки

Майките, които кърмят, е препоръчително да наблягат на консумация на риба. Най-добър избор е морската риба, защото е източник на омега-3 мастни киселини. За избягване на алергия при бебе по-късно, най-добре да се избира бяла риба и сьомга.

Плодовете и зеленчуците в менюто на кърмачките

Изключително важни храни за кърмачки са всички плодове. Това е така заради съдържанието на витамини, но е добре предпочитание да се даде на тези от тях, които са източник на витамин С и витамин B-комплекс. Въпреки че предпочитанията трябва да са към по-сладките плодове като ябълки, портокали, киви, праскови, консумацията на по-киселите и горчиви като лимони, грейпфрути също спомагат за образуването на повече кърма. От зеленчуците изборът най-добре да е към тези, които виреят у нас.

Хляб и хлебни изделия в менюто на кърмачките

Подходящо меню за кърмачки

За производство на достатъчно кърма, кърмещите майки трябва да консумират поне 300 грама хляб на ден. Пълнозърнест хляб е по-подходящ заради съдържанието на витамини, както и на фибри, които подобряват храносмилането.

Макаронени изделия в храната на кърмачките

Юфката, макароните и всички видове паста са доказано полезни за производството на кърма. По-добре е да се ядат без тежки сосове и добавки като колбаси и кашкавал.

Месото в менюто на кърмещите майки

Подходящо меню за кърмачки

Прясното месо е отличен източник на протеини. Съдържа и витамини от група В, поради което е сред важните храни за кърмачки.

Мазнини в менюто на кърмачките

Мазнините за задължителна храна от менюто за кърмачки. За производство на качествена кърма много полезен е зехтинът. Той трябва да е най-често използваната подправка. Кравето масло също е добра опция в този период.

Течности в менюто на кърмачките

Когато една майка кърми, необходимо е да приема поне 2 литра течности на ден.Н ай-подходящи са минерална вода, айран, фреш, чай, компот. Газираните напитки и натуралните сокове не са подходящи заради консервантите и оцветителите в тях.

Виж повече

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати