Безапетитие при дете

Безапетитие при дете

Децата, които нямат апетит, са т.нар. злояди деца и често изправят най-близките си пред нервна криза. Всъщност децата не са виновни, а техните родители. Те не успяват да възбудят интерес към храната, а оттам следва и поредица от откази. Освен ако за безапетитието няма чисто медицинска причина (непоносимост към глутен или мляко, деформация на стомаха), решението е лесно.

1. Спокойствие

Виковете, заплахите, отчаянието и заставянето на сила детето да се храни, нямат никакво място на масата. Храненето е приятно занимание, а не досадно задължение – това е ключът към решаване на проблема. Ако възрастта на детето позволява, нека то помага, докато приготвяте масата, в сгъването на салфетките или подреждането на приборите. При по-малките деца една лека и приятна музика като фон или цветни приболи биха били напълно достатъчни.

2. Без задължения

Всичко по задължение се прави с отвращение. Това важи и за храненето на сила, когато вие решите и когато вие кажете. Разбира се, във всяко семейство има порядки и те трябва да бъдат спазвани – в колко часа се сяда на масата за обед или вечеря. Но не бива малкият човек да е заставян да започне да се храни, ако не е гладен.

3. Видът е важен

Безапетитие при дете

Яйца, във формата на патета или наденичка, приличаща на стоножка. Изборът как да представите храната пред мъника е голям, вариантите са наистина неизчерпаеми. Интересната и забавна чиния ще привлече вниманието на детето.

4. Личният пример

Безапетитие при дете

Очаквате вашият наследник да обича зеленчуци, докато вие хрупате насреща му чипс? Мисията е обречена на провал. Децата на пушачите няма как да разберат колко е вреден тютюнът, когато цигарата не влиза от устата ви. По отношение на храненето нещата стоят по същия начин – добрите и лошите навици се наследяват.

5. Стоп на захарта

Безапетитие при дете

Никой не би спрял детето да си хапне парче торта, когато има повод, или палачинки, обилно поляти с течен шоколад в събота сутринта. Но сладко като междинно хранене или още по-лошо – минута, преди да седнете на масата, ще накарат детето да се откаже от основната храна. Междинните закуски е най-здравословно да бъдат плодове, зеленчуци или прясноизцедени сокове и в никакъв случай шоколад, кексчета, вафли или снаксове.

Рейтинг

3
Общо 1 гласували
5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари