Три идеи за бърза безмесна закуска

Безмесна закуска

За да не отместите веднага поглед от статия, озаглавена Три идеи за бърза безмесна закуска, ще уточним, че сме много далеч от хрумването да ви предложим да отскочите до някоя будка за бързо хранене. Напротив! Тук ще ви подхвърлим 3 идеи за приготвянето на бърза и здравословна закуска в домашни условия и за предпочитане с домашни био продукти.

Класически нашенски филийки с лютеница, сирене и пресен лук

За приготвянето на тези филийки не е необходимо да ви раздаваме акъл, нито пък да представяме точна рецепта. За да станат познатите от детството ни филийки още по-вкусни обаче, ще ви споделим няколко тънкости. Първо - те ще станат много по-апетитни ако са препечени и то във фурна, и второ - сиренето е добре да бъде натрошено и прибавено към лютеницата.

Закуска с лютеница

Идеята е следната - включвате фурната да загрява на около 200 градуса и се заемате с приготвянето на сместа, с която ще ги мажете. Към лютеницата добавяте натрошено сирене и малко зехтин, ако тя не е достатъчно мазна. Намазвате филиите и ги поставяте във фурната. Когато леко се позапекат, поръсвате върху тях ситно нарязан зелен лук и се наслаждавате на бързо сглобената вкусна и здравословна закуска.

Яйца по панагюрски за начало на деня

Знаете, че яйцата са неразделна част от типичната английска закуска, която е съпроводена от препечени филийки, наденица или друг вид колбас, понякога и боб. Ние обаче искаме да си сготвим не само бърза и здравословна закуска, но и такава, която не съдържа месо или месни продукти и изобщо няма да гледаме от англичаните, след като си имаме нашенска рецепта за яйца на очи, и то по панагюрски.

Закуска с яйца по панагюрски

За тази рецепта ще са ви необходими 2-3 яйца (зависи от степента на сутрешния ви глад), кисело мляко, скилидка чесън, червен пипер, сол, оцет и сирене за гарнитура. Няма да е зле, ако разполагате и с прясно нарязан магданоз.

В купа смесете киселото мляко, счукания или пресован чесън и сол на вкус. Загрейте вода в подходящ съд, добавете оцет и сол и след като водата заври внимателно чукнете яйцата едно по едно в нея. Намалете температурата на котлона на минимум и след около 5 мин. с помощта на решетъчна лъжица извадете готовите яйца по панагюрски. Подправете ги с млечната смес, поръсете ги с червен пипер и магданоз (ако имате) и добавете сирене за гарнитура към тази закуска без месо.

А защо да не си направим френски палачинки?

Няма никакви доказателства, че палачинките са точно френско изобретение, но ние ще си ги сготвим по френски маниер.

Палачинки за закуска

За да си направим тесто за палачинки, ще са ни необходими 3 яйца, 500 л прясно мляко ( може половината течност да е заменена от вода ), около 300- 350 г брашно, 1 с.л. олио и щипка сол. Всичко това се разбива с миксер и се оставя малко да престои. Идеята е да си направим вкусна и здравословна вегетарианска закуска.

Палачинките се приготвят по стандартния начин, но за да усетите френският им вкус, е добре да разполагате с пресни боровинки, ягоди или пък касис, които да ви служат за гарниране. А самите палачинки ще се превърнат в особено вкусна и здравословна храна, ако ги напълните с френско сирене. А защо не и швейцарско? Французите ще си затворят очите за това ваше пренебрежение!

Виж повече

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати