Тези храни са най-добрите източници на витамин А

Витамин А
Снимка: 1

Витамин A предпазва от ултравиолетово увреждане и помага за поддържането на здрава кожа. Освен това насърчава мозъчната функция и повишава имунитета.

Най-добрият вариант е да заложите на храни с витамин A, вместо на хранителни добавки, за да си набавите необходимото количество от него.

Витамин A може да се съхранява във високи количества в нашето тяло, което може да бъде токсично.

Представяме ви 11 храни, богати на витамин A, които непременно да включите в хранителния си режим.

Моркови

В един голям морков има 12 029 IU витамин A, което е повече от два пъти от препоръчителните 5000 IU на ден. Чрез консумацията на плодове и зеленчуци получаваме витамин A под формата на бета каротин, който се превръща във витамин A в организма.

Спанак

Броколи за източник на витамин А

Обичате спаначена салата? Тогава имате късмет. Този зеленчук съдържа огромното количество от 2813 IU за 225 г, което означава, че няколко щедри шепи спанак за обяд ще дадат голям тласък на тялото ви.

Сушени кайсии

Ако се чудите какво да хапвате в движение, сушените кайсии са чудесен избор: 190 г сушени кайсии ще ви осигурят 4 685 IU витамин A, както и желязо, витамин В6 и магнезий.

Пъпеш

Един голям резен пъпеш ще ви осигури 3, 450 IU витамин A. А ако изядете един цял малък пъпеш, който между другото е само 149 калории, ще се сдобиете с невероятните 15 000 IU витамин A.

Червени чушки

Червените чушки съдържат витамин А

Добавете няколко червени чушки в следващото си ястие. Една голяма червена чушка ще ви осигури 5, 135 IU витамин А.

Сладки картофи

Само 130 г нарязани на кубчета сладки картофи ще ви подсигурят огромното количество от 18 869 IU витамин А.

Грейпфрут

Жадувате ли за нещо освежаващо? Изберете грейпфрут. Розовият или червеният сорт съдържа 2830 IU витамин А на плод.

Шамфъстък

100 г шамфъстък ще ви осигури 510 IU витамин А.

Броколи

Броколи

Броколите са истински победител, по отношение на съдържанието на витамин А. Този богат на фибри зеленчук осигурява 3 788 IU витамин А на едно цветче. Плюс това е с високо съдържание на протеин, витамин С и калций.

Годжи бери

Годжи бери е суперхрана. Ще се сдобиете с 26 822 IU витамин А само от 114 г сушено годжи бери.

Манго

Кой не обича този вкусен тропически плод? В едно манго има 3636 IU витамин А, което го прави идеален начин да подсладите деня си.

Виж повече

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати