Храни, дразнещи стомаха

Шоколадови еклери

Стомашно-чревните заболявания, включително подуване на корема, диария, газове и стомашни спазми, се появяват до шест пъти по-често при жените, отколкото при мъжете. За да се справите с това и най-вече с болката, намаляването на храните, които причиняват тези неприятни реакции, може би е най-добрата идея.

Напитки

Алкохол

Алкохол, кафе, кофеиновите напитки и всички видове, газираните напитки и цитрусови сокове, особено от портокали са всички, които са известни, че дразнят стомаха. Всички тези напитки могат да раздразнят лигавицата на стомаха, карайки го да произвежда киселина, която разстройва храносмилателната система. Чрез ограничаване или премахване на кофеин и другите киселинно-формиращи напитки ще намалите вероятността за допълнително усложнение.

Домати

Подправки, доматите и всички доматени продукти, които - подобно на повечето цитрусови плодове са твърде трудни за храносмилане поради своята висока киселинност - влошават симптомите на рефлукс. Доматите също така създават киселинно-формиращо състояние в стомаха, стимулират производството на излишни киселини от страна на храносмилателната система, които след това могат да се връщат обратно в хранопровода и да причиняват допълнителни болезнени симптоми.

Подправки

Люти чушки

Пикантни подправки, люти чушки, лютия сос, червен пипер, горещите и пикантни храни от всички видове. Тези храни може да бъдат причина за увреждане на лигавицата на хранопровода. Освен това, премахването на белия оцет от вашата диета, също е добра идея, това се дължи на изключително високото му киселинно съдържание, което причинява увреждане на хранопровода и стомаха.

Сладкиши

Сладкиши

Сладкиши, какао и сладките неща не се понасят добре от храносмилателния тракт, което води до отпускане на езофагеалния сфинктер, който позволява на стомаха да връща обратно киселините нагоре по хранопровода. Сладкишите и какаото имат същия ефект върху езофагеалния сфинктер, карайки го да се отслаби и да доведе до киселинен отлив. Повечето шоколади също съдържат кофеин, който е виновен за производството на киселина, което създава повече дразнене на лигавицата на храносмилателния тракт.

Чесън

Лук и чесън

Киселинен отлив е много често явление и за това специалистите съветват да стоите далеч от суровия лук и чесън, те твърдят, че тези две храни отслабват долния езофагеален сфинктер.

Мазнини

Клиника Майо споменава мазните и пържените храни, като една от предпоставките за Гастроезофагеалната рефлуксна болест (ГЕРБ). Животинските мазнини също са известни виновници и трябва да се избягват, тъй като те са заподозрени, че забавят способността на стомаха да се изпразни бързо.

Рейтинг

4.2
Общо 5 гласували
5 2
4 2
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Д-р Радева
Д-р Радева
21.11.2015 01:04
Един вид, не яжте нищо да сте здрави ...
5
1