ezine.bg»Статии»За Дома»Готвене и Хранене»Вечерно меню за тънка талия

Вечерно меню за тънка талия

MarianaMariana
Джедай
1432764160
Вечерно меню за тънка талия
Ръчна прахосмукачка с аксесоари-20%
Практичен аксесоар за вашия дом:
Ръчна прахосмукачка с аксесоари
55.00 лв.
44.00 лв.
Виж ››

Ако сте от дамите, които примерно спазват великденските пости, то пред вас всеки ден стои въпросът: Какво да се сготви, когато си не диета, а лятото безмилостно приближава? Спазването на хранителни режими е най-трудно вечер, когато критичните погледи на приятелките ви не са наблизо, за да спрат лекото залитане към вкусотиите от хладилника.

Истината е, че няма нужда всяка вечер да гладувате или да се опитвате да се заситите само с няколко лъжици кисело мляко и две листа от маруля. Има много храни, които можете с чиста съвест да похапнете, без да се притеснявате, че това ще се отрази пагубно на диетата ви.

Ето примерно меню за вечеря за дами, които държат на фигурата си и здравословното хранене.

ПОНЕДЕЛНИК

Меню за тънка талия

Определете понеделник за ден без месо. Заменете зелената салата, която и без това ви е втръснала съвсем, с ароматни задушени зеленчуци. Задушете около 100 грама зеленчуци и ги подредете в малка купичка, като редувате един ред зеленчуци, 2 супени лъжици натрошено сирене, 100 грама обезмаслена извара и 1 супена лъжица овесени ядки.

Можете да хапнете половин препечена филийка пълнозърнест хляб или 1 гризина. Опитайте се по възможност да не добавяте сол или да я замените с прясно изстискан лимонов сок. Любителите на чилито могат да подправят зеленчуците с чили, като по този начин допълнително ще ускорят метаболизма си.

ВТОРНИК

След безмесния понеделник поглезете се с парче пилешки гърди във втория ден от седмицата. Задушете във фолиа около 100 грама пилешки гърди, които предварително сте овкусили с черен пипер и няколко капки лимонов сок. Към така приготвеното пилешко филе добавете един средно голям варен или задушен картоф. За гарнитура по желание може да хапнете една порция зелена залата с няколко резенчета домат и стръкче босилек.

СРЯДА

Вечерно меню за тънка талия

Не е тайна, че голяма част от диетите се провалят заради любовта на дамите към сладкишите. Не е нужно да става така. Вече можете да откриете много рецепти на любимите си сладкиши, които се приготвят по здравословен начин с нискокалорични продукти. Не вярвате – следващата рецепта е точно за вас. Извадете рецептата от стария тефтер за любимия си сладкиш.

Заменете бялото брашно с овесено, което е богат източник на фибри. Намалете количеството на бялата захар с около ¼, и я заменете с кафява или с натурален мед. Плънката от сметана и сушени плодове може спокойно да бъде заместена от пресни плодове и нискомаслена извара. Насладете се с чиста съвест на така приготвения сладкиш.

ЧЕТВЪРТЪК

Изяжте закуската за вечеря. Звучи ви нелепо, но това е последната мода в диетичното хранене – Реверсивна диета. Пригответе за вечеря вкусен омлет от 1 яйце, два белтъка и кафена чаша спанак. По желание може да добавите малко сирене, няколко резенчета домати или чушки. За най-големите гладници е позволено е половинка пълнозърнесто сухарче. Заменете солта със зелени подправки, черен пипер или лимонов сок.

ПЕТЪК

Вечерно меню за тънка талия

Какво ще кажете за екзотична вечеря от ароматни пилешки кюфтенца с гарнитура задушени зеленчуци. Замесете кайма от настъргано пилешко филе, натрошени пълнозърнести сухари, един белтък, черен пипер, куркума и джинджифил. Гарнирайте пикантните кюфтенца със задушени китайски гъби, соеви кълнове и настъргани моркови. Ограничете солта и соевия сос.

СЪБОТА

В края на седмицата поглезете небцето си с любимите тестени закуски от детството. Какво ще кажете за тутманик, но без сирене, а с извара. Не използвайте масло, колкото и да ви се иска - заменете го с олио. За замесването на тутманика използвайте брашно в съотношение 50/50 бяло брашно-типово брашно.

НЕДЕЛЯ

Неделя е ден за почивка и приятни мигове със семейството си. Няма нужда да стоите цял ден пред печката. Вместо това пригответе кайма от пилешко месо, както при пикантните кюфтенца от четвъртък. После в леко намазнена тавичка, редувайте пласт лозови листа, пласт кайма. Така приготвените отворени сармички залейте с нискомаслено кисело мляко.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 2
4 4
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (2)

Изпрати
кики
кики
04.07.2013 21:23
Ти някаква тъпа анорексичка ли си?
16
0
Пандора
Пандора
03.07.2013 20:25
Абе вие луди ли сте ? Само това, дето сте го предложили за вечеря в понеделник аз го ям целия ден. А останалите дни...ако ям толкова, няма да мога да стана- това е тъпчене и лакомия !
3
12