12 неща, които трябва да направите, когато се чувствате самотни

12 неща, които трябва да направите, когато се чувствате самотни

Да се чувстваш сам, не означава, че си самотен и обратното. И в двата случая обаче е добре да има какво да правиш, за да не задълбаваш излишно в собствените си драми. Все пак - колкото повече ровичкаш надълбоко, толкова по-голяма става дупката на собствените ти терзания.

Кое е най-умното, което можеш да направиш, ако се чувстваш самотен - просто си намери причина да се усмихнеш, концентрирай положителната си енергия върху някого или нещо, което може да ти отвърне по-същия начин.

Ето ти и кратък списък с 12-те неща, които да сториш, щом си самотен.

1. Назовете го! Валидирайте го

Споделянето с други хора, че сте самотни, може да изглежда страшно, срамно и потискащо. Но изразяването на това чувство е началото на освобождаването му. Склонни сме да заклеймяваме самотата в САЩ, сякаш това ни прави самотници или загубеняци, обяснява Кори Флойд, професор по комуникация и психология в Университета в Аризона. - Отричането на самотата ни само я засилва, така че преди да можем да се възстановим, трябва да бъдем честни - поне със себе си - относно това, което изпитваме.

2. Направете равносметка на връзките, които вече имате

Понякога, когато се чувстваме самотни, не можем да видим това, което е точно пред нас. Много от нас виждат само това, което искат, когато става дума за привързаност и интимност, тъй като само определени поведения “се зачитат”, докато други не”, твърди проф. Флойд. Може да забележим, че приятелите ни не ни казват, че ни обичат или не харесват публикациите ни в социалните мрежи, но ще пренебрегнем факта, че винаги доброволно помагат, когато имаме някаква задача за вършене у дома. Когато разширим своите определения за обич, за да включват по-широк спектър от поведения, често откриваме, че не сме толкова лишени от внимание, колкото първоначално сме смятали.

3. Приемете, че не сте сами

Ако 22% от американците постоянно се чувстват самотни, знайте, че ако се чувствате изолирани, споделяте същата емоция с милиони други хора.

4. Бъдете любопитни. Задавайте въпроси

Приемете, че самотата изглежда различно за хората в различни периоди от живота им и че има такива, които имат много отношения, но въпреки това усещат, че нещо липсва. Запитайте се как изглежда самотата за вас.

5. Спрете и си поемете дъх

Ако сте често заети, тичате със списъка си със задачи или се чувствате стресирани от всички срещи по време на работа, може да е време да спрете и да си поемете дълбоко дъх. Отпуснете се независимо дали за вас това означава да послушате музика, да си вземете дълга вана или просто да седнете и да не правите нищо.

6. Обичайте се и ценете себе си

Малко време за вас самите ще ви се отрази добре. Трябва да си си най-добрият приятел, казва д-р Орлоф. - Отивам в своето свещено пространство и медитирам. Поемам няколко дълбоки вдишвания, отпускам се и моля да страхът и самотата да ме оставят, за да мога просто да бъда себе си.

7. Извършвайте анонимни актове на доброта

Понякога, когато се чувствате самотни, се опитваме да се изолирате от света, което само продължава цикъла на самотата. В такъв случай намирането на група приятели, с които да се мотаем или отиването на голямо социално събиране може да ни се стори твърде много. Така че защо не започнете с нещо малко?

Задръжте вратата за някого или направете нещо приятно за непознат и тогава започвате да усещате ефекта на ендорфините и окситоцина, влизащи в тялото ви, казва д-р Орлоф. - Окситоцинът е свързващият хормон. Това е хормонът, който има най-много майката, когато ражда. Така че окситоцинът е важен.

8. Присъединете се към клуб

Може би търсите да развиете повече от тези дълбокомислени връзки. В такъв случай ще е хубаво да се свържете с други хора, за да образувате връзки подтикнати от общи интереси.

9. Поставете ръка на сърцето си

Липсата на физическа връзка може да бъде причина за самотата. Когато сме били бебета, телата ни инстинктивно са реагирали на физическо докосване като форма на комуникация и връзка с нашите родители.Така че дори и да не сте емоционален човек, физическият контакт винаги ще е в центъра на това да се чувстваме сигурни и обичани. Не е нужно някой друг да ви докосва - поставянето на собствената ви ръка върху сърцето ви ще е също толкова ефикасно.

10. Създайте нещо

Скицирайте. Рисувайте. Плетете. Каквото ви харесва, стига да ви помогне да отприщите вътрешния си артист.

11. Проверете употребата на социалните мрежи

Макар че все още да не е потвърдено, че социалните мрежи са в сърцевината на предизвикването на самота и депресия, не пречи да преразгледате ефекта, който имат върху живота ви.

12. Посетете психолог

Понякога се нуждаем от професионална помощ, за да избягаме от тъмните мисли, които ни държат в изолация.

Един от най-разрушителните ефекти на дългосрочната самота е, че изкривява нашето виждане за нас самите, казва професор Флойд. - Ние вярваме, че ако сме самотни, заслужаваме да бъдем самотни и че никой никога няма да ни обича. Когнитивно-поведенческата терапия е създадена, за да приведе нашите мисли и поведение по-добро съответствие с реалността.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати