Ezine.bg»Статии»Любопитно»Мотивация»Ню Йорк каза Сбогом и на електронните цигари

Ню Йорк каза Сбогом и на електронните цигари

Електронни цигари

Дори електронните цигари са забранени на обществени места в Ню Йорк, съобщи агенция Франс прес. Няма да може да се пуши във всякакъв вид заведения (барове, ресторанти), плажове, паркове, а мярката беше одобрена на 19 декември миналата година.

Законът беше приет от градския съвет на тази дата и бе подписан от вече бившия кмет на Ню Йорк – Майкъл Блумбърг. Този закон е всъщност допълнение към съществуващата вече забрана за тютюнопушене на всякакви публични места.

В Ню Йорк дори управите на жилищни сгради в града не разрешават на обитателите да пушат вътре. Законите, свързани с тютюнопушенето в Ню Йорк действително са много стриктни – дори от 18 май законовата възраст за купуване на цигари, електронни цигари или тютюн ще бъде увеличена на 21 години.

Не само в Ню Йорк се опитват да се справят с този неприятен и вреден навик – в Чикаго също има мярка за забрана на електронни цигари на обществени места. А в началото на месец март подобна забрана беше гласувана и в Лос Анджелис – там се забранява пушенето на обществени места и в офиси.

Всъщност все още младата индустрия на електронните цигари истински процъфтява в САЩ – тя носи приходи от около 2 милиарда долара. За сравнение – обикновените цигари носят 80 милиарда долара.

Забрана за пушене

Според статистиката продажбите са нараснали около девет пъти в периода между 2010 и 2012 година. В различните американски щати законите се различават – в някои от тях продажбата на електронни цигари на непълнолетни е напълно разрешена.

Не е много ясно докога това ще продължи, тъй като през изминалата седмица от американската Агенция по храните и лекарствата съобщиха, че съвсем скоро цигарите ще се забранят за лица под 18-годишна възраст в цялата страна.

Властите в САЩ са решили още електронните цигари да започнат да се продават със специални предупредителни знаци, които да изтъкват вредата от тях за здравето на човек. Мерките стават толкова затегнати, че дори се водят дебати дали да не се наложат ограничения в маркетинга на този продукт.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest