Лъжем за почивката си в социалните мрежи

Почивка

Със сигурност ви се е случвало да прекарате почивните си дни в хоризонтално положение – без да отидете никъде или да свършите каквото и да било у дома. Понякога почивката, от която имаме нужда, е точно това – пълно спокойствие и релакс. И ако за вас това е нещо съвсем нормално, то според проучване повечето хора не обичат да споделят, че са пропилели деня си само у дома.

Голяма част от потребителите на социалните мрежи лъжат къде са ходили през почивните дни, посочва се в ново изследване. Смята се, че причината за лъжите е, че хората искат да изглеждат по-интересни в очите на приятелите си. Резултатите от изследването са публикувани на страниците на Дейли експрес.

Изследването е на сайта за туристически оферти LastminuteCom. Британският сайт прави допитване до своите потребители, като се оказва, че една пета от тях си съчиняват различни истории за уикенда, които публикуват в социалните мрежи. Хората смятали, че по този начин изглеждат по-интересни, защото водят и по-интересен живот.

Потребителите дори не се притеснявали да качват снимков материал. Същият процент хора (20 на сто) си признават, че от отегчение през почивката започват да си съчиняват някаква забавна история, която да разкажат на колегите си през работната седмица.

По-наглите решават, че е абсолютно задължително да информират всеки един свой колега в офиса за невероятния уикенд, който са прекарали – на някое измислено място.

Три на сто от анкетираните дори си признават, че са се вживели толкова сериозно в ролята си, че са се разкрасили с фалшив тен в неделя вечер, за да изглеждат по-правдоподобно в понеделник. 25 на сто от анкетираните споделят пет публикации през почивните си дни, а около седем на сто от британците публикуват по десет или повече постове за уикенда.

Изследването продължава с още по-шокиращи и до голяма степен тъжни факти – десет на сто от анкетираните си признали, че лъжат, че партньорите им са ги изненадали с романтичен уикенд.

Социални мрежи

40 на сто от всички запитани си признават, че си измислят и откровено лъжат за това как са прекарали уикендите, защото не са имали пълноценен уикенд. Отново 40 на сто пък си признават, че никак не искат останалите да ги помислят за скучни.

Според изследването голяма част от британците прекарват петъчните и неделните вечери в социалните мрежи вместо на някое интересно място или отдадени на интимност с партньора. Оказва се, че тези лъжи в социалните мрежи имат някакъв ефект – преживяванията на другите през почивните дни будят завист при един на всеки пет потребителя, като основните завистници са жените.

Младите, които са между 18 и 24-годишни, най-често спестяват истината за прекарването през уикенда. Най-много потребителите лъжат за непланирано пътуване за уикенда – това се случа на една четвърт от анкетираните.

Сред лъжите има и по-безобидни, но някои хора раздвижват фантазията си – твърдят, че са плували с делфини, размотавали се с известни личности, споделят въображаеми сексуални завоевания.

Сред анкетираните имало и такива, които разказвали абсолютно чудати истории, чиято истинност може да бъде подложена на съмнение. Хората споделяли, че са намерили вкаменелост на динозавър или са участвали в гола екскурзия.

Хората искат да запазят своя фейсбук имидж, смятат специалисти и затова лъжат – твърдят, че водят един живот в мрежата, но в реалността имат различни ежедневие. Поведенческият експерт доктор Джуди Джеймс, споделя, че по този начин хората придобиват по-голяма увереност, защото сравняват своите преживявания с тези на приятелите си.

Рейтинг

5
Общо 2 гласували
5 2
4 0
3 0
2 0
1 0

Коментари