Пет навика, които ще ви направят щастливи

Усмивка

Усещането за щастие и вътрешно спокойствие могат да бъдат постигнати чрез прости промени в навиците ни. При редовно изпълнение на тези пет трика скоро настроението ви ще се оправи и усещането за щастие ще се повиши. Ето кои са те:

Слушане на музика

Установено е, че когато човек слуша музика, която харесва, мозъкът му започва да синтезира позитивни емоции и генерира щастливи чувства. Специалистите съветват да слушаме музика от периода, когато сме били най-щастливи. Така мозъкът ни ще я свързва с още по-положителни емоции – както заради насладата от звуците, така и заради спомена.

Усмихвайте се

Дори насила. Многото информация може да обърка мозъка. Използвайте това във ваша полза. Усмихвайте се, дори да няма причина да го правите. Така изпращате сигнали до мозъка, че трябва да е щастлив. Обратното важи с пълна сила. Ако по някаква причина лицето ни издава негативизъм, настроението рязко спада. Хората с късогледство и тези, които излизат без очила в слънчево време, са най-предразположени към това, тъй като несъзнателно се мусят. Специалистите съветват освен задължителната усмивка винаги да носим правилните очила.

Поставете си ясни цели

Липсата на цели демотивира мозъка и той спира да търси усещането за щастие. Когато имате дългосрочни цели и амбиции, вие сте по-устремени и концентрирани. Усещането за контрол на ситуацията и надеждата стимулират освобождаването на допамин - един от хормоните на щастието. Планирането и борбата за по-добро бъдеще се възприема от мозъка като добре свършена работа, която заслужава награда.

Щастие

Работете с ума си

Когато използвате мозъка си, трите основни области – предната мозъчна кора, междинният мозък и хипоталамусът, се активизират. Всяка пълноценна работа се награждава с позитивни емоции. И обратното – протакането действа пагубно и води до депресии. А стресът е основното нещо, което ни прави нещастни.

Не купонясвайте прекалено

Сигурен начин да изпаднете в състояние на унилост, е да дадете свобода на купонджийската част от мозъка ви. С времето това все по-активно пречи да се съсредоточим в това да полагаме усилия за каквото и да било. Когато обаче се напрегнем и волята вземе превес, предната мозъчна кора превзема процеса, принуждава останалите да действат бързо и в крайна сметка ги награждава с наслада от свършената работа – пълно щастие.

Достатъчно сън

Ако тялото и умът ни са изтощени, няма сила, която да стимулира хормоните на щастието. Хроничното недоспиване ни прави нещастни само след 14 дни нередовен или недостатъчен сън. Малкото сън предразполага към депресии, а хронично недоспиване под 6 часа дневно е опасно за здравето. За да сме щастливи, е нужен пълноценен и здравословен сън, съчетан с лека физическа активност и спорт. Това дава повод на мозъка за хормонални награди под формата на щастливи емоции.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати