Предвеликденска промоция от 24 до 30 Април. С отстъпки до 60%. Виж тук!

Ezine.bg»Статии»Любопитно»Работещо Момиче»Скандалите в офиса подобряват работната атмосфера!

Скандалите в офиса подобряват работната атмосфера!

Ядосана Жена

Всеки работен ден в офиса вие водите тиха, но ожесточена битка да не изгубите самообладание и да не вдигнете скандал на някой ваш колега. Колко често сте в тази ситуация и доколко според вас ви помага тя? Логиката подсказва, че избягвайки скандалите и справедливия гняв към колегите си, всъщност вие помагате на кариерата си.

Грешите! Ново изследване, което е направено от учените в университета в Ливърпул, показва, че скандалите в офиса са полезни.

Изследователите твърдят, че ако си позволите да се ядосате, това ще помогне на първо място на психиката ви. Също така ще помогне за доразвиването на вашите социално-функционални адаптивни умения. Гневът ще повиши чувството ви за справедливост и вярата ви в системата.

Въпреки твърденията, учените внасят едно важно уточнение. Само някои видове гняв са полезни. Така например, ако излеете натрупания гняв, колкото и справедлив да е, върху шефа си, много рядко той може да се окаже почитател на логичната мисъл. Това макар и да ви се отрази добре отначало на психиката, може да се окаже пагубно за кариерата ви.

Скандал с Колега

Учените от университета в Ливърпул са стигнали до заключението, че най-полезният гняв е така нареченият морален гняв. Обикновено стане ли дума за ядосване и последващи скандали, хората свързват това чувство с негативни емоции и черти, проявяващи се в човека, който е дал воля на емоциите си. Те автоматично се свързват с понятията агресия, враждебност или тормоз.

Моралният гняв от друга страна е справедлив. Той служи да се избегне увреждане на психическа основа, от една страна, а от друга – да премахне несправедливост, да запази важни морални ценности.

Моралният гняв се опитва да помирява. Да, звучи като парадокс, но е истина. Той се стреми да отстранява несъответствията, да премахва неприемлива ситуация, да укрепва работната среда и пречи тя да бъде отровена.

Ядосвайте се, но само в случаите, когато има несправедливост спрямо вас и вашите колеги. Пазете средата си и я правете по-добра. Точно и затова скандалите в офиса са полезни, заключва доктор Дирк Линдебаум, водещ на изследването.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest