Как хидратирането да се превърне в начин на живот

изворна вода Роса

Мислете за хидратацията като за новия ви начин на живот. Нека пълната бутилка вода се превърне в естествено продължение на ръката - на работа, в училище, в колата, във фитнеса.

Започвайте и приключвайте деня си с чаша вода. Ако се отдадете на тези малки промени в ежедневието, бързо ще увеличите приема си на вода и няма повече да сте жертва на недостатъците от дехидратацията.

Далече от очите, далече от ума

Ако не държите хидратираща напитка пред себе си, едва ли ще се сетите да пиете през деня. Независимо дали седите на бюро, обикаляте по задачи, винаги носете със себе си бутилка вода, слагайте я до себе си през работния ден. Ако имате вода на една ръка разстояние, е много вероятно несъзнателно да отпивате от нея през целия ден без допълнителни усилия. Когато ви е замаяно или изморено, пресегнете се с към водата. Това е най-лесният начин да живнете през деня.

Овкусете водата

Водата е най-добрият избор за некалорична напитка, но не всички могат да поглъщат достатъчно вода, за да задоволят нужните нива на ежедневна хидратация. Можете да нарежете плодчета (малини, праскови, цитруси) във водата или зеленчуци като краставица.

Утолете жаждата с подходящите храни

Гладът и жаждата често се бъркат, но това не значи, че не може да утолите и двете едновременно. Диня, краставица, домати, праскови, горски плодове са само някои плодове и зеленчуци с високо съдържание на вода на разположение през летните месеци, от които да се възползвате.

Насладете се на замразени изкушения

Сладоледът и замразеният йогурт също са освежаващи и хидратиращи. Някои от тези продукти могат да са много калорични, така че обръщайте внимание на съдържанието. Освен да утоляват жаждата, те са и засищащи.

Водата подмладява

Ако не пиете достатъчно вода и се дехидратирате, тялото ще започне да задържа вода, за да запази ресурсите си. С това задържане ще се подуете и ще изглеждате подпухнали.

Водата помага за сваляне на излишните килца

Има си причина повечето диети и фитнес програми да изискват пиенето на много вода. Един от най-големите плюсове е, че гори мазнините и помага в отслабването. Водата потиска апетита и създава усещането за ситост и като резултат, няма да хапвате толкова. Ако тренирате навън, винаги новете вода със себе си. Препоръчително е да повишите приема на вода няколко часа преди сесия, както и да пиете по време - средно по една чаша на 15 минути.

Преди тренировки

Избягвайте алкохола в деня преди тренировка, защото той дехидратира, и разбира се, избягвайте да тренирате с махмурлук.

Прави ви по-интелигентни

Пиенето на повече вода може да повиши когнитивните функции. Мозъкът има нужда от кислород, за да работи на оптимални нива. Пиенето на достатъчно вода подсигурява мозъка в получаването на нужния кислород и поддържа функциите на нервната система.

Полезна е за ставите

Един от малко познатите факти за пиенето на вода е, че помага за запазването на здравината и влажността на ставите. Те имат нужда от водата, за да останат силни и гъвкави, за да бъдат движенията ви плавни и без болки.

Помага за извайването на мускулите

Знаехте ли, че водата може да спомогне за по-силни мускули? Обилното пиене на вода подпомага мускулите да работят повече и за по-дълго преди да се усети умора, което в крайна сметка помага за изграждането на мускулна маса. Водата също носи кислород в клетките на тялото, включително и към мускулите.

Подобрява настроението

Недоспиването не е единствената причина за главоболието, раздразнението и умората. Ако повишите дневния прием на вода, това ще намали продължителността и интензитета на главоболието.

Обръщайте внимание на вида вода

От значение е дали водата е минерална, трапезна или изворна и ако се затруднявате с избора, винаги можете да ги редувате. Минералната вода е богата на разтворени минерални вещества, като тя бива високо и ниско минерализирана. Тя съдържа полезни за организма вещества, но се счита, че високо минерализираната вода не е подходяща за ежедневна употреба, защото организмът се пренасища. Изворната вода има много по-ниска минерализация, а трапезната минава през обработка за пречистване.

Пийте вода с ниска минерализация

Съществуват три категории води: с много ниска минерализация (до 50 мг/л), с ниска минерализация (до 500 мг/л) и с висока минерализация (над 1500 мг/л). На пазара вече се появи изворна вода Роса – новото попълнение в портфолиото на компанията Кока-Кола. Тя е една от изворните води с най-ниска минерализация в България - 50мг/л, както и е с ниско съдържание на натрий 2.7мг/л.

Изворната вода, каквато е Роса е по-лека на вкус и екологично чиста. Роса е подходяща за всекидневна употреба за всяка възраст.

Виж повече

Рейтинг

5 3
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати