Важни съвети за здрав и пълноценен сън

Спане

Всеки знае какви са ползите от дълбокия и пълноценен сън. Той действа благоприятно и регенериращо не само на тялото, но и на нашата психика. Ако спим по-малко, отколкото нашето тяло и психика действително се нуждаят, то лошите последствия няма да закъснеят. Ето някои техники, които биха могли да ни помогнат в това отношение.

Лягайте и ставайте по едно и също време. Наистина няма по-добър начин да настроите вътрешния си часовник. В началото може да ви стори невъзможно и трудно постижимо, но с времето, когато се убедите в ефекта, ще внимавате да спазвате това правило. Природният часовник наистина си знае работата и ще заспивате много по-лесно и ще се събуждате дори без аларма.

Всеки знае колко е удобно да стоим с телефона в леглото или с лаптопа. Това често ни кара да будуваме до късно. По-добре е обаче чатовете с приятели да останат за извън спалнята. Нека леглото да остане мястото, което асоциираме само със сън.

Много лесно ще заспиваме и ще спим по-дълбоко. Факт е, че доста хора дори проверяват мейла си или Фейсбук през нощта. Но така просто губят голяма част от дълбоката фаза на съня, спомагаща за пълното регенериране на тялото.

Спане

Ако не сте заспали до 20 минути след лягане, не се въртете, обсебени от мисли и тревоги. Станете, разходете се, вземете топъл душ или почете книга (но не в леглото), и след това отново се върнете в спалнята.

Защото тук действа същият принцип на асоциацията. Свързвайки леглото с безсъние и тревоги, проблема ще се задълбочи с времето. Създайте си приятен и уютен образ в съзнанието на място за сън и отмора.

Вярвайте във вътрешния си биологичен ритъм и го следвайте, така сънят ще идва много по-лесно и ще посрещате деня енергични и отпочинали.

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари