13 трика за по-лесно събуждане

Събуждане

Всички сме имали сутрини, в които просто не можем да станем от леглото, дори и да сме спали достатъчно. В стремежа си към лесно събуждане, повечето от нас посягат към чашата с кафе. Но кофеина често ни прави нервни и тревожни. Ето някои по-добри начини да се преборите умората сутрин и да продължите с деня си с енергията, от която се нуждаете. Вижте 13 трика за по-лесно събуждане.

Не отлагайте ставането

Прекарването на последния половин час дрямка в леглото, е това което се нарича фрагментиран сън и е от важно значение за работоспособността ви през целия ден. Използвайте 90-минутния цикъл на сън, това е пълният цикъл, след който събуждането е най-лесно и се чувствате максимално отпочинали.

Изпийте чаша вода

Умората е класически симптом на дехидратация, която предизвиква чувство на сънливост, промени в когнитивните способности и лошо настроение. Не забравяйте да пиете достатъчно вода и през деня, поне 8 чаши на ден.

Протягайте се

Събуждане

Има причина да се чувствате толкова добре, когато се протягате. По време на сън вашите мускули са буквално парализирани (атония) и реактивирането им освобождава стимулиращи енергията ендорфини. А имате възможност за гимнастика, правете я, доказано е, че дори само за 15-20 минути това повишава енергийните нива и мозъчната функция.

Измийте лицето си със студена вода

Всички знаем за тонизиращият ефект от студен душ сутрин. Ако нямате време за такъв, достатъчно е обилно да напръскате лицето със студена вода.

Закусвайте

Изследвания доказват, че пропускането на първото хранене може да повлияе отрицателно на енергията и концентрацията през целия ден. Храната е гориво. Дайте на тялото си калории, които да го стимулират в началото на деня. Здравословната закуска всеки ден е от важност и за лесно събуждане!

Избягвайте захарта до обяд

Закуска

Всички подсладени напитки и кафе, тестени сладкиши и зърнени закуски, могат да доведат до нежелано повишаване на кръвната захар, което ще ви накара да се почувствате изтощени. Вместо тях, хапвайте ябълки, моркови или портокали.

Избягвайте кафето

Всички знаем известните ползи от кафе, но консумирането на прекомерно количество кафе може непряко да допринесе за повишена умора по-късно през деня. Не подценявайте и съществуващите вреди от кафе.

Ходете пеша

Това е един от ефективните трикове за лесно събуждане. Дневната светлина повишава нивата на серотонин в организма, което енергизира тялото, а чистият въздух активира мозъка. Затова винаги, когато можете ходете до работа пеша.

Направете кардио

Доказано е, че аеробните упражнения намаляват умората и помагат за лесно събуждане. Ако нямате възможност за по-продължителна тренировка или колоездене, направете няколко серии с подскоци у дома.

Разберете откъде идва стресът

Стрес

Възможно е отрицателни емоции, свързани с вашата работа или стрес у дома да ви изтощават. Възможно е да не успеете да решите определени ситуации, но след като ги разпознаете като източник на психическо и физическо изтощение, можете да предприемете някои действия, за да ги подобрите.

Разнообразявайте се

Понякога, всичко, от което се нуждаем е малко вълнение на хоризонта. Планирайте разговор или среща с приятел в обедната почивка, приятна разходка на открито или кратък шопинг след работно време. Или пък използвайте обедната почивка за йога и фитнес.

Погрижете се за психичното си здраве

Ако сутрешната умора се превърне в хроничен проблем, тя може да бъде причинена от депресия или тревожност. Най-добрият начин да разберете дали вашият случай е такъв, е да се консултирате с професионалист.

Поддържайте хигиена на съня

Някои навици са от огромно значение за почивката и сутрешното лесно събуждане. Хигиената на съня са някои добри практики, които помагат на добрият сън и доброто настроение като: лягане по едно и също време всяка вечер, изключване на телевизора поне час преди лягане, комфортна среда за спане, ставане по едно и също време всяка сутрин.

Рейтинг

3
Общо 1 гласували
5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари