Задължителни храни за спортуващи мъже

Спортуващите мъже трябва да ядат повече зеленчуци

Правилният хранителен режим е неизменна част от живота на всеки спортуващ мъж. Няма съмнение, че здравословното хранене и правилно изградените хранителни навици са ключови за поддържане на здраво тяло. Затова ние сме ви приготвили списък със задължителните храни за спортуващи мъже.

Зеленчуци

Зеленчуците и плодовете са неизменна част от здравословния хранителен режим, тъй като в тях се съдържа голямо количество витамини, минерали, антиоксиданти и фибри, от които тялото се нуждае, и малко количество калории. Важно е всеки ден в менюто ви да присъстват различни зеленчуци и плодове – старайте се да са повече от 5 на ден. Освен че ще ви дадат енергията, от която се нуждаете, антиоксидантите в тях ще почистят мускулите ви от свободните радикали.

Пълнозърнест хляб

Пълнозърнестият хляб е задължителен за спортистите

За разлика от обикновения хляб, който се прави от бяло брашно и е вреден, пълнозърнестият е богат на пълноценни зърна, което го превръща в една от чудесните храни за спортисти.

Риба

Рибата ще ви осигури белтъчините и добрите мазнини, от които тялото ви се нуждае. Освен това почти всички диети не включват необходимото количество омега – 3 мастни киселини, а те имат важна роля за възстановяването на мускулите и намаляването на възпаленията. Рибата е богата на този вид мастни киселини, затова е желателно да я прибавите в менюто си поне два пъти седмично.

Яйца

Спортуващите мъже трябва да ядат яйца
Снимка: 1

Яйцата съдържат много от хранителните вещества, които са необходими на спортуващите мъже.

Ядки

Те са източник на мед, който е от голямо значение за правилното функциониране на имунната система, и магнезий, който помага срещу мускулни крампи. Затова е важно да се консумират ежедневно, но без да се прекалява.

Кисело мляко

Млякото е богат източник на калций, който е важен за костите. Освен това то съдържа въглехидрати и белтъчини т.е. богато е на висококачествени протеини.

Птиче месо

Пилешкото е полезна храна за спортистите

Птичето месо е един от най-предпочитаните източници на протеини. А червено месо е необходимо на организма, тъй като спомага за растежа на мускулите, благодарение на съдържащите се в него желязо, креатин, витамин В12 и белтъчини.

Сладки картофи

Сладките картофи са нискокалорични, натурални и богати на хранителни вещества и антиоксиданти. Богати са на въглехидрати и се усвояват бързо благодарение на своя нисък гликемичен индекс, което ги прави идеални храни за спортистите.

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари