ezine.bg»Статии»Спорт и Диети»Здравословно Хранене»Изотонични напитки - как да си ги приготвим?

Изотонични напитки - как да си ги приготвим?

Изотоничните напитки са полезни за трениращите
Еластични фитнес ленти с дръжки и педали + ръководство
Качество без компромис:
Еластични фитнес ленти с дръжки и педали + ръководство
29.00 лв.
Виж ››

Хората, които тренират активно, трябва да приемат течности, за да поддържат нормалната функция на организма си при натоварването. При засилената физическа активност водата се оказва недостатъчна, а мускулите се нуждаят от енергия под формата на въглехидрати и натрий, за да се избегне дехидратирането. Как да се елиминират рисковете?

Начинът е лесен - с изотонични напитки! Те дават на тялото точно тези два елемента, които са най-важни при трениране.

Какво е изотонична напитка?

Така се наричат напитките, в които съдържанието на водата, въглехидратите и натрия е като в кръвта. Това допринася за тяхното лесно усвояване от организма. Те улесняват храносмилането. Спомагат за хидратацията на тялото и доброто усвояване на водата по време на засилена физическа активност.

Видове изотонични напитки

Изотоничните напитки биват хипертонични и хипотонични.

- Хипертоничните напитки са с по-високи нива на концентрация на елементите, които ги съставляват, отколкото са те в кръвта. Прекалено концентрираните се усвояват по-трудно от организма и това забавя хидратацията. Могат да предизвикат и схващане на мускулите;

- Хипотоничните напитки имат по-ниска концентрация на съставните елементи, отколкото в кръвта. Прекалено разредените стимулират рехидратирането, но хранителните вещества не се усвояват добре.

Оптималният състав на изотонична напитка се определя от това колко продължителна и интензивна е тренировката. Значение има и климатът, тъй като в горещо време дехидратацията е опасна за здравето. За такъв климат подходящи са хипотоничните напитки, докато в студени климатични условия хипертоничните са правилният избор.

Прием на изотонични напитки

Изотонични напитки са създадени за всеки спорт. Препоръчва се редовно хидратиране, независимо колко интензивно протича физическото занимание. Изотоничните напитки не се пият наведнъж, а се приемат по 1-2 глътки през 10-15 минути, за да се поддържа организма.

Приготвяне на изотонични напитки у дома

Приготвянето на изотонична напитка не е трудно, нито отнема време. Може спокойно да се приготвят в домашни условия. Ето две рецепти за такива напитки.

Приемът на изотонични напитки ще ви  помогне да се възстановите след тренировка

Изотонична напитка с цитруси

Необходими продукти: 1 литър вода, 500 милиграма сода за хляб, 500 милиграма морска сол, 2 лимона, 2 портокала, мед - на вкус

Приготвяне:

Изцедете цитрусите, за да получите сок от тях. В стъклен буркан или друг стъклен съд смесете всички съставки, разбъркайте и добавете мед на вкус. Приберете напитката в хладилник и я консумирайте по време на треноровка или през деня.

Изотонична напитка с морска вода и лимони

Необходими продукти: 50 милилитра третирана морска вода, 150 милилитра минерална вода, сокът на един лимон

Приготвяне:

В съд се смесват всички съставки, като сокът от лимон трябва да бъде прясно изцеден. Пие се по време на тренировка или физическа активност, също и през горещите дни, когато тялото се дехидратира лесно.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

3
50
40
31
20
10
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати