Прием на креатин - кога, защо и колко?

Креатин

За да си отговорим на въпроса каква е ролята на креатина за организма и как и по колко да се приема креатин, трябва да знаем какво представлява креатинът.

Същност на креатина

Това е хранителна добавка, която присъства в храните от животински произход като естествена тяхна съставка. В един килограм телешки пържоли съдържанието на креатин е 4-5 грама. В най-висока концентрация креатинът присъства в конското месо.

Необходим и на активно спортуващите, най-вече на тези, които се занимават със силови спортове, изискващи сериозна мускулна маса. Тъй като е трудно да се консумира всеки ден необходимата храна и то в количества да задоволи нуждата от креатин, всички активни спортисти го приемат като хранителна добавка.

Може да се каже, че креатинът е най-разпространената добавка и това се обяснява с факта, че досега не са открити здравословни рискове или проблеми, предизвикани от него. Като цена креатинът е много добър избор, тъй като е от най-евтините добавки. Напълно достъпен е за всеки занимаващ се с бодибилдинг.

Ползи от креатина

Много културисти приемат креатин

Необходимите 5 грама на ден креатин повишават силовите постижения с една десета само за няколко седмици. Това е установено при много видове спорт. При културистите се увеличава мускулната маса чрез задържане на вода в тях. Ефектът може да се подсили ако се комбинира креатин монохидрат с някоя от простите захари, примерно с глюкозата.

За най-подходяща доза се счита след натоварването да се приемат 5 грама креатин монохидрат с 50 грама протеини и толкова глюкоза. При значително лично тегло, доближаващо 100 килограма, дозата може да се увеличи на 6 до 8 грама.

Някои специалисти предлагат креатинът да се приема веднага след натоварването в дните, когато се тренира. В почивните дни да се приема след лека закуска.

Самият начин на приемане става като се разтвори в 200 милилитра вода един гейнър от 50 грама, добавят се 10 грама сода за хляб и се изпива. След 5 минути се разтваря креатинът в 100 милилитра вода и също се изпива.

Тези, които приемат редовно креатин, трябва да се съобразяват, че честата употреба на сода може да стане причина за алкализация на стомаха и затова алкалните храни са добрия избор за дневната диета.

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати