Доказани ползи от банановия чай

Бананов чай

Банановият чай стана много популярен в последно време, а и се смята за доста полезен в много отношения. Чаят от банани се приготвя по различни начини, в някои страни хората използват само плода, а други се възползват и от обелките на банана.

Банановите кори обикновено се изхвърлят като боклук, но те всъщност съдържат много хранителни вещества, включително калций и диетични фибри. Повечето ползи за здравето се дължат на пектин, витамин В6, витамин В12, витамин С, калий, манган и магнезий.

Пиенето на бананов чай е силно препоръчително за хора, страдащи от различни проблеми, като безсъние, депресия, хронична тревожност, нисък имунитет, високо кръвно налягане, затлъстяване, възпалителни състояния и дразнене на кожата. Какви други ползи от банановия чай са познати?

Бананов чай за по-добър сън

Бананов чай за здрав сън

Високите нива на триптофан, серотонин и допамин в банановия чай допринасят за един здрав и спокоен сън.

Понижава кръвното налягане

Чаят от банан е може би най-известен със съдържанието на калий, който насърчава здравето на сърцето и може да понижи кръвното налягане.

Облекчава депресията

Допаминът и серотонинът, които се съдържат в бананите, също помагат за регулиране на нивата на хормоните и повишават настроението, тъй като те играят ролята на невротрансмитери.

Подобрява плътността на костите

Бананов чай при проблеми с костите

В бананите има голямо разнообразие от минерали, включително манган, и магнезий, които допринасят за подобряване на костната плътност.

По-добро храносмилане

Известно е, че калият и магнезият оптимизират функцията на гладката мускулатура, което е важно за храносмилателната система. Чаят от банан стимулира перисталтиката, като по този начин предотвратява запека, издуването на корема и спазмите.

Стимулира отслабването

Бананите са богати на разтворими и неразтворими фибри (тези фибри потискат апетита и засилват метаболизма).

Виж повече

Рейтинг

5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати