Колко крачки трябва да правим на ден, за да бъдем здрави

На ден трябва да правим по 10 000 стъпки

Казват, че за да поддържа човек форма, дневно трябва да изминава 10 000 крачки. Това прави малко над 8 километра.

Но защо точно 10 000 крачки на ден?

Изчислено е, че физическата активност, която се равнява на този брой крачки, помага на организма да се справи с някои проблеми като високо кръвно налягане и болести на сърцето. Всъщност здрав човек на средна възраст всеки ден би трябвало да изминава между 4 000 и 18 000 стъпки. 10 000 се смята за осреднено количество стъпки на ден.

Ако правите по 5 000 крачки на ден се смята, че не сте физически активни.

Между 75 00 и 10 000 извървяно разстояние се счита за средна активност.

Над 12 500 стъпки на ден е формулата за висока активност.

Достатъчни ли са 10 000 крачки, за да отслабнем?

Ако целта ви е да намалите теглото си, то това е минималното разстояние, което трябва да изминавате дневно. Все пак това зависи много от възрастта, ръста, килограмите и пола. Ако искате гарантирани резултати, тогава най-добре крачките да бъдат 15 0000.

Но дори и да са по-малко, това ще забърза метаболизма ви, което от своя страна, също ще даде ефекта на отслабване.

Правете по повече крачки на ден

Имайте предвид също така, че има голяма разлика дали вървите по прав участък, надолу или изкачвате стълби. Също така с какво темпо правите крачките.

Ако искате ходенето да бъде един вид фитнес, тогава специалистите препоръчват да правите между 500 и 1 000 крачки на бързи обороти, след което да намалите скоростта за следващите 1 000 стъпки.

Ако нямате добра физическа подготовка, най-добре да не натоварвате тялото си изненадващо. Започнете с 2 000 стъпки дневно, като всеки ден добавяйте по още хиляда. Така неусетно изминаването на тези 8-10 километра ще започне да ви се струва по-леко.

Съвети как да вмъкнем ходенето пеш в ежедневието си:

1. Ако искате наистина да се движите повече, отделете всеки ден между 40 и 60 минути за ходене пеш.

2. Ако не може да си позволите цялото време накуп, тогава го разделете на мини разходки – сутрин, обед и вечер. Всяка от тях е добре да продължава средно по двайсетина минути.

3. В офиса вместо да ползвате телефон или имейл, отидете да говорите с колега си очи в очи. Колкото повече движение, толкова повече горите калории.

Ходете повече на ден

4. Избирайте по-далечните разстояния. Например автобусната спирка, която е по-далеч от вас или пък тоалетната на другия край в офиса ви.

5. Ако ви се отвори повече време, добавете още 10-15 минути към ходенето пеш. Просто ей така, като екстра.

6. Когато пазарувате в мол или магазин, паркирайте възможно най-далеч от входа.

7. Когато чакате за среща или пред лекарския кабинет, не сядайте със списание в ръка. Вървете наоколо колкото и малко да е пространството.

8. Забравете асансьорите и винаги се качвайте по стълби. Ако времето е лошо и не ви се ходи на разходка, може да си правите тренировките, изкачвайки се до последния етаж и слизайки обратно до долу.

Правете поне по 10 000 стъпки на ден изисква дисциплина и отдаденост, няма какво да се лъжем. Но, ако поставяте здравето си на първо място, тогава наистина се опитайте да си създадете този навик и скоро ще започнете да се чувствате много по-добре.

Виж повече

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати