Здравословните ползи от бок чой

бок чой

Бок чой е вид китайско зеле, което се различава от типичното. Има тъмнозелени листа и бели стъбла. В 200 грама се съдържат само 9 калории и едва грам мазнини, но въпреки това доставя протеини, хранителни фибри и почти всички основни витамини и минерали. Точно това прави бок чой питателна храна, която предлага няколко ползи за здравето.

Една чаша настърган бок чой има 34 процента от препоръчителната дневна доза витамин С и повече от целодневения нужен прием на витамин А.

Витамин С действа като антиоксидант в организма, предпазва клетките от увреждане чрез неутрализиране на свободни радикали или нестабилни молекули, които са резултат от жизненоважни химични процеси. Китайската зелка съдържа и лутеин и зеаксантин – антиоксиданти, които предпазват очите и намаляват риска от възрастова макулна дегенерация.

Зеленчукът е богат на калций, магнезий, фосфор и витамин К. Те са необходими, за да изградите и поддържате здрави кости. Калцият и фосфора се комбинират и образуват хидроксиапатит, който е основният минерал в костите и зъбите. Магнезият създава колагеновата матрица, която поддържа минералите.

Витамин К е по-известен с ролята си в съсирването на кръвта, но също така регулира минерализацията на костите. Въпреки че имат твърда структура, костите непрекъснато се подновяват, като старата и повредена тъкан се заменя с нова.

ползи от бок чой

Точно затова е важно да включите тези хранителни вещества в диетата си. Една чаша настърган бок чой осигурява поне 3 процента от препоръчителния дневен прием на магнезий и фосфор, 7 процента калций и 26 процента витамин К.

Фолатът, известен и като витамин В9, и витамин В6 премахват аминокиселината хомоцистеин от кръвта. Това е важно, тъй като високите нива на хомоцистеин увеличават риска от сърдечносъдови заболявания. Може да си набавите 11 процента от препоръчителния дневен прием както на фолат, така и на витамин В6, като изядете 1 чаша настърган бок чой.

Освен това така ще си набавите и 4 процента от дневната доза калий, който регулира сърдечната дейност. Калцият и магнезия, необходими за костите, също играят роля за поддържането на здраво сърце. Калцият стимулира сърдечните мускули да се свиват, докато магнезият ги насърчава да се отпуснат.

Подобно на всички членове на семейството на кръстоцветните зеленчуци, бок чой има уникални съединения, съдържащи сяра, които могат да намалят риска от рак на гърдата, простатата, белите дробове и храносмилателния тракт.

Тези вещества могат да помогнат на тялото да елиминира канцерогените, да предотвратят превръщането на клетките в ракови или да променят метаболизма, за да спрат развитието на чувствителни към хормони ракови заболявания.

В една чаша нарязан бок чой има 38 милиграма глюкозинолати, но все още не е установен ежедневният препоръчителен прием от тези вещества.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати