Правилните храни след тренировка вечер

Правилните храни след тренировка вечер

Храненето след тренировка може да има огромно влияние върху вашето тяло. Важно е точно кога се храните, след като сте тренирали.

Презареждането и възстановяването на мускулите са важни процеси, за да имате здраво тяло, готово да се движи отново.

За да насърчите възстановяването особено след ежедневно натоварване, което продължава повече от час, е препоръчително да се храните със смес от протеини и въглехидрати в рамките на 2 часа след тренировката.

Протеини и въглехидрати

Протеини и въглехидрати след тренировка вечер

Идеалната храна след тренировка включва поне 20 г протеини и 40-80 г въглехидрати. Вторите зареждат мускулното гориво, използвано по време на тренировката, докато протеините помагат за възстановяването на мускулна тъкан.

Опитайте да ядете пълнозърнести крекери с пуешко месо или нискомаслено сирене и банан. Пуешкото и сиренето съдържат протеини, докато бананът допринася за въглехидратите. Освен това плодът е богат на калий.

Мляко

Изследвания, публикувани в Американския журнал за клинично здраве, сочат, че калцият в млечните продукти може да намали качването на килограми или дори помогне за отслабването.

Млечните продукти с ниско съдържание на мазнини са за предпочитане пред пълномаслените продукти, ако целта ви е да отслабвате.

Може да смесите около 200 г кисело мляко с някакви пресни плодове. Ако ви се хапва нещо сладко, нискомасленото шоколадово мляко също е отличен източник на протеини и въглехидрати.

Правилните храни след тренировка вечер

Подправки

Лютите чушки получават своята топлина от съединението, наречено капсаицин (термоген, който води до повишаване температурата на тялото, което от своя страна води до изгаряне на мазнини).

Капсаицинът може да спомогне за свалянето на килограми. Ако смятате, че може да се справите с лютото, не се колебайте да го добавите към менюто си. Колкото по-люта е една чушка, толкова повече капсаицин съдържа.

Придържайте се към постното

Постните протеини като пуешко месо или пилешки гърди съдържат голямо количество протеини и желязо.

Желязото е основен компонент на хемоглобина, който е отговорен за транспортирането на кислорода през тялото. Освен това желязото предотвратява състояния като анемия. Желязо се съдържа освен в месото още в:

- Леща;

- Бобови растения;

- Семена;

- Листни зеленчуци като спанак и коприва.

След тренировка хапнете половин сандвич с пуйка и пълнозърнест хляб и спанак. Може да хапнете и една купа супа от леща.

Риба

Рибата е друг отличен източник на протеини, което я прави подходящ избор за храна след тренировка.

Храни след тренировка

Мазните риби като сьомга и риба тон съдържат високи количества омега-3 мастни киселини (ненаситени мазнини, които могат намалят възпалението в организма).

Смята се, че омега-3 помагат за здраво сърце. След тренировка може да хапнете риба с люти чушки по желание.

Пълнозърнести храни

Някои изследвания твърдят, че изцяло заместването на бялото брашно с пълнозърнести култури може да намали риска от метаболитен синдром. Сред симптомите му са високо кръвно, висока кръвна захар и трупане на излишни мазнини. В допълнение, пълнозърнестите продукти съдържат повече хранителни вещества и фибри. Ето защо те спадат към правилните храни след тренировка вечер.

За възстановяване след тренировка изберете кафяв ориз с постен протеин например.

Не на последно място трябва да се спомене, че е изключително важно тялото ви да бъде хидратирано. Дехидратацията води до забавяне на метаболизма.

Често гладът се бърка с жажда. Пийте вода преди, по време на и след тренировка, за да предотвратите дехидратацията.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати