Най-полезните храни срещу вируси

Полезни храни срещи вируси

Ето списък от седемте най-полезни храни, които често трябва да включвате в диетата си, така че превенцията срещу вирусни и бактериални инфекции да е най-ефективна.

1. Мляко и млечни продукти

Био млякото и ферментиралите млечни продукти съдържат полезни бактерии. Те често са критикувани през последните десетилетия, тъй като лактозата и казеинът са алергени за част от човечеството. Но в същото време млякото е изключителен източник на хранителни вещества, храносмилателни ензими, здравословни мазнини и протеини, които са важни за поддържане на имунитета. Натуралното кисело мляко и другите млечни продукти подхранват целия стомашно-чревен тракт. Те са полезни храни срещу вируси.

2. Кисело зеле и други ферментирали храни

Кисело зеле

С настъпването на есента много домакинства си правят кисело зеле. Късните сортове, които са особено добри за домашни реколти са готови именно по това време. Киселото зеле е вкусно и изключително здравословно. Всеки, който се грижи за подобряване на имунитета, трябва да добавя ферментирали храни, които са богати на полезни бактерии и подхранват човешкия микробиом.

3. Черен дроб и други карантии

Черният дроб, бъбреците, сърцето и други карантии, въпреки че на някои хора изглеждат неприятни, са с много високо съдържание на хранителни вещества, които подпомагат имунитета. Това са: цинк; конюгирана линолова киселина (CLA); омега-3 полиненаситени мастни киселини; бета-каротин и др.

Черен дроб

Ако не харесвате вкуса на карантиите, препоръчваме ви да опитате да ги приготвите по някоя нова рецепта. Например, можете да оставите черния дроб да се „накисне“ в мляко или лимонов сок за една нощ, за да премахнете специален аромат, след което да потопите нарязаните парчета в разбити яйца, панирайте с кокосови люспи или бадемово брашно и след това оставете да къкри в зехтин или масло заедно с лук (друг отличен продукт за предотвратяване на настинки), гъби и чушки.

4. Кокосово масло

То е богато на лауринова киселина, която се преобразува в човешкото тяло до монолаурин. Това съединение, открито в кърмата на жените, помага за подобряване на имунитета на новородените. Лауриновата киселина също може да повиши имунитета на възрастните индивиди, тя унищожава липидните мембрани на патогенните организми. По-добре е да купувате нерафинирани сортове кокосово масло, произведени без термична обработка или химикали.

5. Гъби

Гъбите са полезни

Те оптимизират защитните способности, тъй като са богати на: протеини; влакна; калций; аскорбинова киселина; B-витамини; биологично активни съединения, наречени бета-глюкани (добре известни със свойствата си да повишават защитните сили на организма, да активират и модулират клетките на имунната система на човека), те взаимодействат с макрофагите, помагат на белите кръвни клетки да се свързват с вирусите и ги унищожават.

6. Ядливи водорасли

Всички морски и сладководни ядливи водорасли имат забележителни лечебни свойства. Вземете например хлорелата. Тези едноклетъчни сладководни водорасли са идеална храна. Веществата, които съставляват хлорелата, се свързват с живака и други тежки метали и инфекциозни съединения, за да ги изведат от тялото. Хлорофилът в състава на тези и други водорасли подпомага оксигенацията на кръвта, а също така насърчава регенерацията на тъканите.

7. Чесън

Чесънът има много ползи

Той е невероятно полезен за човешкото здраве, тъй като предпазва от патогенна микрофлора. За да укрепите имунитета, препоръчваме ежедневно да консумирате чесън. Вирусите, бактериите, дрождите, които се научават да се адаптират към синтетичните антибиотици, не знаят как да устоят на ефектите на това мощно лекарство, създадено от природата.

За да се осигури оптимално функциониране на имунната система, чесънът трябва да се консумира пресен. Активната му съставка алицин се освобождава чрез смилане и се унищожава в рамките на един час. Затова екстрактът от чесън в хранителните добавки е безполезен, за разлика от, да речем, салата от пресни зеленчуци с чесън, подправена със зехтин и лимонов сок, и морска сол.

В допълнение, алицинът в чесъна: притежава антикарцерогенни свойства; понижава общия холестерол и липопротеините с ниска плътност („лош“ холестерол) в кръвта; понижава кръвното налягане; намалява вероятността от тромбоза; служи за предотвратяване на инсулт; предотвратява ухапване от насекоми и др.

Това бяха най-полезните храни срещу вируси. Споделете статията, за да сте полезни и на други хора.

Виж повече

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати