Кои са най-здравословните храни по време на пост?

постене

Постът действа върху тялото, но и върху душата като общо прочистване. Препоръчва се да се спазва от здрави хора, тъй като това е идеален начин за предотвратяване на заболявания.

Постенето е начин да удължите живота си, да укрепите имунната си система, да си осигурите физически и духовен комфорт, да избегнете болести, да забавите стареенето и дори да отслабнете.

Постенето включва ястия, приготвени от зеленчуци и плодове, възможно най-сурови.

По отношение на количеството е много здравословно никога да не ядем до насита, винаги да ставаме от масата с усещането, че все още можем да ядем.

Но как да постим здравословно? Ето на кои храни да наблегнем през този период от живота си.

Източници на витамини и калций

Ако досега сте яли пълнозърнести млечни зърнени закуски, сега можете да ги ядете със соево мляко, бадеми или кокос. Те имат по-малко калории от кравето мляко и са важен източник на витамини А, Е и D, но също така и на калций.

Важни растителни източници на калций са обогатените напитки от ориз, овес, органично тофу, бобови растения и сушени плодове като стафиди, сливи, смокини и кайсии.

Важен източник на витамин Е са маслините с антиоксидантна, противовъзпалителна роля, която предпазва тялото от инфекции. Освен това те съдържат много фитонутриенти с много ползи за здравето (кардиопротективен ефект, противораков ефект).

храни по време на пост

Насладете се на сезонните плодове: портокали, грейпфрут, мандарини, киви, лимони. Те имат високо съдържание на витамин С, което ще повиши имунитета ви.

Източници на протеини и фибри

Важен източник на растителен протеин по време на постите са гъбите. Има много рецепти, в които се използват гъби, така че трябва да се отбележи, че те са нискокалорични и съдържат хранителни вещества, които ще ни помогнат да имаме здраве на желязо по това време на годината. Освен това те са източник на витамин D.

Включете в менюто си бобови растения като нахут, леща (зелена, червена, кафява) и грах, защото съдържат предимно въглехидрати и фибри.

Семената (чиа, лен, тиква, слънчоглед, коноп) са друг източник на протеини и фибри, които могат да се използват в различни ястия. Можете да ги ядете като лека закуска, допринасяйки за доброто храносмилане. Сусамовите семена са важен източник на калций.

Източници на желязо

Фасулът е друга препоръчителна храна по време на постене. Съдържа въглехидрати, а съдържанието на протеини се допълва от това на витамин В и особено желязо, източник на повишена жизненост. Друг важен източник на желязо е цвеклото.

Консумацията му през студения сезон премахва честата умора през този период, помага за обновяване на кръвните клетки, предотвратява анемията и стимулира имунната система. Той няма много протеини, но ги компенсира с разнообразно минерално съдържание.

здравословни храни за пост

Киноата е друга храна с високо съдържание на желязо. Прилича на ориз по отношение на метода на готвене. Едно от предимствата е, че времето за готвене е половината от времето на ориза. Освен съдържанието на желязо, той е и важен източник на протеини и калций. Спанакът, броколите и брюкселското зеле също ви носят важен прием на желязо.

Източници на Омега-3 мастни киселини

Растителни източници на Омега-3 се съдържат в ядки, семена (чиа, коноп, лен), карфиол, хумус и брюкселско зеле. Авокадото е плод, изключително богат на витамини, който също съдържа незаменими мастни киселини и може да се добавя към всякакъв вид салата. Консумацията му през студения сезон премахва умората, специфична за този период, помага за обновяване на кръвните клетки, предотвратява анемията и стимулира имунната система.

Добре е да знаете, че по време на постене има дни, в които рибните ястия са разрешени. Включете в дните си в менюто си колкото се може повече сьомга (важен източник на Омега-3 мастни киселини), но също така и сардини, скариди, черупчести мекотели (източник на витамин В12) и херинга, скумрия, черен хайвер (източник на витамин D).

Какъв вид храна трябва да избягвате?

През този период една от често срещаните грешки е да се увеличи консумацията на картофи и тестени изделия. Препоръчва се умерена консумация и преминаване от тестени изделия от бяло брашно към пълнозърнести. Освен това избягвайте колбасите „зеленчуци“, тъй като те съдържат много изкуствени вещества.

Използвайте този период на постене както за духовно прочистване, така и за положително мислене, но също така не забравяйте и за правилното хранене.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати