Артишок и други храни за детоксикация

артишок за детоксикация

Бъбреците, черният дроб и червата участват в процеса на детоксикация. Те са тези, които елиминират ненужните и нежелани вещества, отвеждайки ги извън тялото.

Следователно детоксикацията всъщност е нормален физиологичен процес, който протича всеки ден чрез тези системи и органи. Разбира се, в определени ситуации, ако искате, можете да изберете здравословни храни, богати на хранителни вещества, които помагат на процеса на в организма. Но те сами по себе си не детоксикират тялото ви, а само помагат за целия този сложен физиологичен процес.

Ако искате, можете да включите в диетата си за определен период колкото се може повече храни с диуретично действие, които улесняват процеса на детоксикация, като тези по-долу.

Артишок

Артишокът е отличен за чернодробната функция. Тъй като функцията на черния дроб има ролята на елиминиране на токсините от тялото, разбира се, че всяка храна, която поддържа тази функция с максимална ефективност, има ползи за детоксикацията.

Аспержи

Аспержите не само помагат за улесняване на процеса на детоксикация, но и в борбата срещу стареенето и срещу рака. Аспержите допринасят за оттичането на черния дроб и имат доста високо съдържание на вода, полезно за бъбреците.

Чесън

Не липсва в почти никоя кухня у нас. Чесънът има уникалната способност да се бори с бактериите почти моментално. Полезен е, защото улеснява процеса на детоксикация на дебелото черво и черния дроб. Освен това е добра съставка за подправка на храната.

Джинджифил

джинджифил за детокс

Джинджифилът - храна, която често се препоръчва при омазняване на черния дроб, не може да липсва в нашия списък. Можете да консумирате джинджифил в чайове, сокове, салати, супи или в готвени храни.

Зелен чай

Антиоксидантите в зеления чай са идеални за всеки период, в който искате да помогнете на тялото си в процеса на елиминиране на токсините. Освен това, тъй като хидратацията е от съществено значение, зеленият чай е добър начин да приемате повече течности.

Ябълки

Ябълковият пектин помага да се улесни процесът на детоксикация и да се елиминират натрупаните в организма метали и хранителни добавки, така че старата поговорка „Една ябълка на ден държи лекаря далеч от мен“ има силни аргументи в това отношение.

Авокадо

Можете, разбира се, да ядете авокадо под формата на гуакамоле или да сложите няколко филийки от зеления плод върху препечен хляб за закуска. Не забравяйте, че този продукт, който съдържа здравословни мазнини, всъщност е истинска суперзвезда, що се отнася до улесняването процеса на детоксикация. Авокадото съдържа вещество, което помага на черния дроб да филтрира синтетичните химикали, помагайки на тялото ви да се отърве от нежеланите токсини.

Босилек

Като ароматно растение, босилекът има много предимства, освен факта, че придава вкус и аромат на вашите ястия. Той помага за метаболитния разпад и улеснява за елиминирането на химикалите от кръвта. Достатъчно е да го добавите към салати или дори да го сложите на пица.

Цвекло

цвеклото помага за детоксикация

Този червен зеленчук съдържа фитохимикали и минерали, които превръщат цвеклото в отличен „пречиствател“ на кръвта и добър агент, който помага за правилното функциониране на черния дроб. Цвеклото е известно като едни от най-добрите зеленчуци, които повишават представянето на спортистите и могат да ви помогнат да се движите по-добре, когато тренирате на интервали с висока интензивност.

Броколи

Вкусните броколи не само съдържат глутатион, който помага на черния дроб да превърне токсините във форма, която лесно може да бъде елиминирана от тялото, но учените дори са открили връзка между тези кръстоцветни зеленчуци и по-дълъг живот.

Брюкселско зеле

Богати на сяра, малките зеленца са богати и на антиоксиданти, сулфорафан и други вещества, които са се доказали като отлични „борци“ срещу рака.

Включете тези детоксикиращи храни в ежедневната си диета и ще стимулирате процеса на елиминиране на токсините от тялото. За много добри резултати е важно да се комбинира консумацията им с ежедневната практика на спортни дейности, както и с приемането на здравословна и балансирана диета всеки ден.

В дългосрочен план се уверете, че не ядете нездравословни храни, пържено, храни с високо съдържание на мазнини, които внасят в организма редица нежелани вещества.

Консумацията на вода и почивката също са много важни. Здравословният начин на живот ще ви помогне да се чувствате, но и да изглеждате много по-добре.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати