Холандска диета за отслабване

Холандска диета за отслабване

Много хора страдат от наднормено тегло. Има различни методи за справяне с излишните килограми, а най-често срещаният и ефективен начин е диетата. Можете да избирате от богати и разнообразни диети, но понякога в диетите има ограничения, заради които човек се проваля, не издържайки на строгите забрани.

Всяко нежелано ограничение, включително в храненето, е стрес за човешкото тяло, който носи повече вреди, отколкото ползи. Как тогава можем да се справим с проблема?

Има диетична техника с минимални ограничения, балансирано и разнообразно меню, което ще попречи на човек да се чувства гладен и ограничен. На този принцип е съставена и известната холандска диета за отслабване. Нека видим какво представлява тя.

Правила и принципи на холандската диета

Същността на диетата се състои в спазването на традиционният начин на хранене на холандците и използването на традиционни техни продукти.

Може да ви се стори налудничаво, но холандците обръщат специално внимание на обилната вечеря и през деня могат да живеят изключително от закуски под формата на вкусни сандвичи и различни млечни продукти.

Подобна диета се подкрепя от физическа активност, като ходене пеша или колоездене (който е бил, да речем, в Амстердам, ще разбере). Поради това тялото получава всички необходими хранителни вещества, микроелементи, както и необходимата ежедневна физическа активност. И в същото време изобщо не изпитва стрес.

Особено приятно е, че спазването на тази диета няма да бъде трудно, дори и при неистовия ритъм на живот, в който повечето от нас са седем дни в седмицата. Струва ви се неприемливо да пропуснете обяда и да закусите със сандвич със сирене или кисело мляко? Прибирайки се след работа, искате да изядете цял слон?

Няма проблем, обилната вечеря е точно това, от което се нуждаете. Е, почувствахте ли вече симпатия към холандците и тяхната диета? Ето още няколко причини да я изберете.

Трябва да спазвате диета в продължение на 7 дни, през които можете да свалите от два до пет килограма. При желание курсът може да се повтори след една седмица. Е, ако такава диета ви е паснала и не ви затруднява, тогава можете да преминете към нея напълно.

Холандската диета е балансирана и насища тялото с всичко необходимо. В този случай закуската трябва да е достатъчно въглехидратна, обядът - лек, а вечерята - обилна и задоволителна. Ежедневната диета трябва да бъде разделена на 5-6 хранения и порциите не трябва да са големи. Препоръчително е вечерята да е не по-късно от 18:00, а последното хапване да е поне 2 часа преди лягане. Не забравяйте за физическата активност, само в този случай диетата може да бъде доста ефективна.

Холандците се движат много

Основата на диетата трябва да бъде следните храни:

- Мляко, кисело мляко, кефир, леки сирена и други млечни продукти.

- Пресни плодове, задушени, варени или печени зеленчуци, включително картофи.

- Постно месо, риба и леки сирена.

- Минерална вода, чай, а също и малко количество кафе или какао.

Същността на диетата на холандците е да се отървете от нездравословната храна, да ядете определени храни през деня и също така да ядете минимални порции. Яденето на нездравословни храни намалява шанса за отслабване. Необходимо е да се намали консумацията на сладки и нишестени храни, както и на висококалорични храни, като тлъсти меса и някои видове калорични сирена.

Списъкът на забранените храни включва още: газирани и алкохолни напитки, тестени изделия, бързи закуски, мазни храни, консерви. Също така, пазете се от прекалено солени храни - те задържат вода в тялото и могат да се превърнат в пречка за ефективно отслабване. Въпреки това са разрешени подправки като сол и захар, но в малки количества.

Обобщени правила при спазване на холандска диета

- В закуската трябва да присъстват сложни въглехидрати.

- Трябва да се храните пет пъти на ден.

- Последното обилно хранене се препоръчва да е преди 18 часа.

- Последно леко хапване поне 1, 5 - 2 часа преди лягане

- Трябва да водите активен начин на живот и постоянно да спортувате.

- Не консумирайте нездравословни храни.

- Трябва да се отървете от солените и пикантни храни, тъй като процесът на задържане на сол в организма ще допринесе за бавна загуба на тегло. Позволено е да се консумират сладкиши, но преди обяд и в малки количества.

- Трябва да пиете много вода (един и половина литра на ден).

- Храната трябва да се вари, задушава, пече или приготвя на пара.

Примерно меню за холандска диета

Сирена

Примерна закуска

- сандвич с месо (нискомаслено), чаша кисело мляко с ниско съдържание на мазнини и чаша зелен чай.

- два сандвича с наденица или сирене, чаша чай.

- 150 г мюсли с нискомаслено кисело мляко, портокал, чаша чай.

- сандвич с разтопено сирене, малка порция щрудел, чаша чай.

- 150 г нискомаслено извара, чаша кафе или чай.

- няколко филийки печено говеждо месо, сандвич със сирене, чаша чай.

- горещ сандвич с яйце и домат, чаша прясно изцеден сок, чай или кафе.

Втора закуска: черно кафе, малко парче кифла или една бисквитка, плодове по ваш избор.

Примери за обяд

- едно яйце (приготвено по ваш ибор) с домат и лук, два сандвича с нискомаслена шунка, чаша мляко.

- два сандвича с месо или сирене, чаша мляко или какао, плод по ваш избор.

- салата от краставици и домати, два сандвича с постно месо, чаша нискомаслено мляко.

- две препечени филийки с плодово сладко, чаша нискомаслено кисело мляко.

- два сандвича с наденица, чаша мляко или натурална лимонада.

Диетата на холандците

Следобедна закуска: 150 г нискомаслен бульон от месо, чаша чай

Примерна вечеря до 18:00 часа

- 100 г картофено пюре, 150 г постна риба или месо, 100 г задушени или печени зеленчуци, плодове по ваш избор.

- два варени картофа, 1-2 телешки или пилешки котлети.

- 150 г пуйка или риба на пара, салата от зеленолистни.

- 1 агнешки стек или телешка пържола, 150 г броколи или картофено пюре.

- голяма порция задушена треска със зеленчуци, 100 г паста, 100 г зеленчукова салата.

- 150 г зеленчукова супа, телешки бургер, чаша нискомаслено мляко.

Примерна втора лека вечеря: чаша леко кисело мляко, плодове по ваш избор, смути, чай.

Предимства и недостатъци на холандската диета

Най-голямото предимство на холандската диета е лесният процес за отслабване. По време на диетичния период няма чувство на слабост и глад, благодарение на разнообразното хранене. Друг плюс е, че списъкът с неразрешени продукти е малък, така че тази техника може да се адаптира към вкусовите предпочитания на човек.

В диетата на практика няма почти никакви минуси. Има само един недостатък: например, комбинация от сандвич, мляко и плодове може да причини дискомфорт в стомаха или червата. Ето защо, преди да започнете тази диета, уверете се, че нямате проблеми с храносмилането или комбинирайте продукти, от които се чувствате добре.

Холандската диета е един от най-удобните методи за отслабване. Вярно е, че тези, които искат да отслабнат бързо, няма да ги удовлетвори тази диета, но тази техника ви позволява да отслабнете в комфортна обстановка без стрес и ограничения.

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати