Храни, които доказано помагат в борбата с акнето

Храни, които доказано помагат в борбата с акнето

Що се отнася до акнето, освен козметичните продукти и добрата лична хигиена храната също играе важна роля.

В зависимост от това каква храна консумирате, акнето може да намалее или да се влоши.

Ето какви храни трябва да консумирате, за да се справите с акнето по-лесно.

1. Храни с нисък гликемичен индекс

Гликемичният индекс (GI) е мярка, при която хранителните продукти се класират според това какъв ефект оказват върху кръвната захар. Храните с нисък гликемичен индекс контролират освобождаването на хормона андроген, който е една от причините за появата на акне.

Кои храни са с нисък гликемичен индекс?

Овесени ядки и трици

Пълнозърнест хляб

Кафяв ориз

Сладки картофи

Стафиди

Фъстъци

Леща (червена и зелена)

Моркови (сурови и варени)

Патладжан

Броколи

Домати и червени чушки

Портокали и киви

2. Храни, богати на Омега-3 мастни киселини

Чиа помага при акне

Омега-3 мастните киселини също помагат в борбата с акнето, защото притежават силни противовъзпалителни свойства.

Кои храни съдържат Омега-3 мастните киселини?

Скумрия

херинга

сардина

сьомга

стриди

хайвер

ленено семе

орехи

семена от чиа

соя

3. Храни, които съдържат витамини А, D и Е

Комбинацията от тези витамини предотвратяват бъдещата поява на акне, като убиват бактериите, които го причиняват.

Храни, които съдържат витамини А D и Е

Сладки картофи

моркови

яйчен жълтък

риба тон

сурово пълномаслено мляко

сьомга

хайвер

гъби

домати

спанак

авокадо

зехтин.

4. Храни, които съдържат антиоксиданти

Храни, които доказано помагат в борбата с акнето

Оксидативният стрес е една от основните причини за появата на акне. Така че консумирайте повече храни, богати на антиоксиданти, за да избегнете появата на акне.

Кои храни са богати на антиоксиданти?

Черен шоколад

червени и горски боровинки

черници, годжи бери

къпини

стафиди

домати

броколи.

5. Храни, които съдържат цинк

Храни, които доказано помагат в борбата с акнето

Според проучвания този микроелемент е от решаващо значение за цялостното здраве на кожата.

Кои храни съдържат Цинк?

Спанак

пиле

агнешко

гъби

кисело мляко

кашу

нахут

какао на прах

сусам

тиквени семки

Млечните продукти и акне

Много учени смятат, че млечните продукти могат да влошат акнето. Това е така, защото някои производители често правят хормонални инжекции на млечните крави, за да увеличат производството на мляко. А когато консумирате такова мляко, това причинява хормонален дисбаланс.

Алтернативи на млечните продукти, за да избегнете акнето, са растителните млека:

оризово мляко

соево мляко

бадемово мляко

кокосово мляко

мляко от макадамия.

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати