ezine.bg»Статии»Спорт и Диети»Здравословно Хранене»Защо да ядем различни ядки всеки ден?

Защо да ядем различни ядки всеки ден?

Кристина ЧерниковаКристина Черникова
Дарт Вейдър
2k1905263
Защо да ядем различни ядки всеки ден?
Спортен колан за отслабване с ефект на сауна
Препоръчано за теб:
Спортен колан за отслабване с ефект на сауна
20.00 лв.
Виж ››

Ядките и семената имат множество ползи за тялото. Те помагат за ограничаване на холестерола и понижават риска от сърдечносъдови заболявания. Всеки ден трябва да ядем по една малка шепа ядки и семена, препоръчват специалистите по хранене.

Ядките ни засищат и ни дават енергия през целия ден. Освен това са съвместими с различни диети за отслабване и като цяло не вредят на теглото.

Те са източник на омега-3 мастни киселини, здравословни мазнини, протеини, фибри, калций, магнезий, цинк, желязо и витамини. И са особено полезни за веганите и вегетарианците, които не консумират месо и по-трудно си набавят някои важни хранителни вещества.

Консумация на ядки

За да извлечем максималните ползи от консумацията на ядки обаче, е добре да ги редуваме. Тоест да не ядем само един и същи вид ядки всеки ден, смятат специалисти по здравословното хранене.

Тази препоръка се основава на факта, че различните ядки и семена имат различни свойства и съдържат различни витамини и минерали.

Суровите ядки са по-здравословни от печените. Но пък при печенето се освобождават такива аромати, които правят ядките още по-приятни за консумация. Минус на печенето е, че след термичната обработка ядките и семената вече не са така богати на витамини и минерали.

За да получите дневната си порция от ядки, можете да ги ядете сурови, като за по-лесно усвояване се препоръчва и накисването на ядките. Добавяйте ги в сурови бонбонки, протеинови блокчета и веган барове.

Сладкиши с ядки

Или в овесена каша, салати, супи за обяд и вечеря. Можете да ги добавяте още в разядки като хумус. Също така можете да ги включвате в бисквити и разнообразни домашни хлебчета.

Най-полезни сред ядките и семената са орехите, бадемите, кашуто, слънчогледовите семки, тиквените семки, сусамът, лененото семе, чиата, бразилския орех.

Има множество здравословни рецепти с ядки. Използвайте въображението си и експериментирайте с нещо различно всеки ден за здраве и добър апетит.

Внимание! Когато включвате нови ядки и семена в менюто си за пръв път, пробвайте първо малко количество, за да се уверите, че не сте алергични към съответната храна и можете спокойно да се наслаждавате на сладкиши с ядки например.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати