ezine.bg»Статии»Спорт и Диети»Тренировки»Каланетиката ни подмладява с 10 години

Каланетиката ни подмладява с 10 години

Спорт

Докато аеробиката е подходяща за по-младите жени, които имат енергията да скачат неуморно час-два, то каланетиката е спортът за дамите, които са навлезли в по-горна възраст и имат нужда единствено да поддържат мускулатурата си във форма.

Разбира се, упражненията по каланетика могат да се изпълняват без проблем от всички възрастови групи – няма ограничения. Единственото условие е да се отдадете напълно на плавнита гимнастика в залата и да изпитвате удоволствие от това.

Създателка на каланетиката е американската Калан Пинкни, откъдето идва и наименованието на този вид спорт. Именно тази дама рекламира своя комплекс от упражнения с твърдението, че след 10 тренировки ще се подмладите с 10 години. Един час занимания с каланетика дава на организма толкова, колкото 7 часа занимания с класическа гимнастика или 24 часа аеробика.

Упражнения по каланетика

Дори и да не сте се занимавали със спорт преди това, не се притеснявайте и смело влезте в салона за каланетика. Този спорт изисква работата на отделни мускулни групи поетапно, но не натоварва тялото ни ударно. Комлексите се изпълняват в повечето случаи бавно и плавно, с няколко серии от 10 до 30 повторения. При каланетиката липсва забързаното темпо на аеробиката, но пулсът ви се покачва по същия начин.

Ако започнете да се занимавате с каланетика гарантирано ще изправите стойката си, гърдите ще се повдигнат, коремът ще се прибере, ще се подобри формата на седалището. Огромно предимство е, че ще можете да почувствате, измерите и “претеглите” резултата още след няколко занимания. Само след няколко тренировки ще усетите видимо разликата.

Ето няколко примерни упражнения, за да се запознаете със спорта каланетика, ако вече не сте го направили:

Каланетика

- Повдигнете единия крак нагоре под ъгъл 90 градуса, другия – на 5-10 см от пода. При това двата крака са изправени, а пръстите в шпиц. Ръцете протегнете напред, все едно, че искате да достигнете до нещо. Постарайте се да откъснете лопатките от пода. Запазете позата за 60 секунди. Повторете същото, като смените положението на краката.

- Легнете по гръб, ръцете са разтворени встрани. Повдигнете изправен крака нагоре. След това постепенно го отпуснете встрани, като при това завъртате главата на противоположната страна. Не откъсвайте от пода лопатките. Плавно поклащайте крака с амплитуда 5-10 см от пода в продължение на 60 секунди. След това същото и с другия крак.

- Застанете на колене, протегнете изправени ръцете над главата, глътнете корема, гърба дръжте изправен. Изпълнявайте меки пружиниращи полуприсядания, без да опирате седалището до петите, 60 секунди.

Рейтинг

5 6
4 5
3 1
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати