Правила и ползи от бързото ходене

Правила и ползи от бързото ходене

Ходенето е един от най-древните, лесни и достъпни видове физическа тренировка за организма.

Но не всяко ходене е полезно. Така например продължителното бавно и отпуснато вървене само уморява човека.

Енергичният и бърз ход с участие на ръцете, размахвани в такт със стъпката, при спазване на правилно ритмично дишане през носа е изключително целесъобразно и има редица здравословни предимства.

Важно е да знаете в началото на тренировките по бързо ходене, че продължителността не бива да надвишава 10-15 минути.

При редовни тренировки с течение на времето на втория месец вече е препоръчително тренировките да продължават около час, дори и повече.

Ако по време на ходенето не ви достига въздух, спрете и подишайте равномерно и дълбоко през носа и след това отново продължете.

Избягвайте да дишате през устата, както правят много хора. В крайна сметка това може да стане причина за едно или друго заболяване, най-често простудно.

Правила и ползи от бързото ходене

Изминаваното общо дневно разстояние постепенно трябва да достигне в най-добрия случай 10 километра.

Докато ходите, обърнете внимание и на правилната си осанка. Главата и тялото задължително трябва да бъдат изправени, а раменете разтворени.

Ходенето развива много добре мускулите на ръцете и краката. То облагородява цялото състояние на тялото, включително дишането и кръвообръщението. Бързото ходене способства и за по-доброто храносмилане.

Ако не сте голям почитател на бързото ходене, за подобряване на здравето и фигурата си можете да се доверите на класическото бягане. Тичането или т.нар. джогинг също трябва да се извършва чрез спазването на определени правила.

При този вид тренировка също изисква определена последователност. И при джогинга постигането на разстояние от 10 и повече километра трябва да стане в течение на 2 и 3 и дори повече месеца.

Критерии за ефективно тичане са доброто самочувствие, запазването на правилно дишане през носа и умереното ускоряване на пулса – в границите на 100-120 удара в минута.

Виж повече

Рейтинг

5 1
4 2
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати