Колко ни е препоръчителното тегло спрямо възрастта

Препоръчително тегло

Много се говори за наднорменото тегло, за допустимите граници на килограмите при децата, но дали всъщност знаме какви са допустимите граници и при възрастните хора? Не само децата могат да страдат от наднормено тегло. Може да се случи и при възрастните и в някои случай се смята за дори по-опасно, отколкото при малчуганите.

Причината се крие в това, че при възрастните вече говорим и за други заболявания или неразположения, които в комбинация с повече килограми могат много сериозно да увредят здравето ни. Освен това казвайки на децата да се хранят здравословно и правилно, всеки родител трябва да дава пример.

Не е допустимо вие да ядете пица, а на детето да обяснявате, че не е полезна и то трябва да се храни с нещо друго по-здравословно. За да научим децата си на отговорност и култура към храната и процеса на хранене, е необходимо да им даваме пример.

За да определите дали вашето тегло е съответстващо на възрастта ви, е необходимо да пресметнете колко е вашия Индекс на телесната маса.

Формулата, по която можем най-общо да разберем дали страдаме от затлъстяване, е следната – килограмите разделяме на ръста в метри/ на квадрат. Например: ако тежите 55 кг, а височината ви е 1.65 см, по формулата се получава следното:

Наднормено тегло при деца

55 кг : (1.65 х 1.65) = ИТМ (индекс на телесната мазнина)

Ето и кои стойности се приемат за нормални и кои за наднормени:

- Ако имате ИТМ между 18.5 и 24.9, то вие не страдате от наднормено тегло.

- Ако ИТМ е повече от 25 – означава, че имате наднормено тегло, което може да се определи като леко (до ИТМ 29, 9), умерено (до 34, 9), голямо (до 39, 9) и над 40 – затлъстяване.

За да поддържаме т.нар нормални килограми, е необходимо да има балансиране между това, което приемаме като калории и енергия и това което изразходваме.

Точно това се оказва най-трудната част в запазването на нормални килограми. Не прибягвайте до драстични диети, ако имате наднормено тегло, защото и това може да застраши здравето ви. Направете плавно смяната на режима или започнете да ограничавате онези неща от вашето меню, които не ви дават нужните вещества, а ви „доставят” само калории.

Виж повече

Рейтинг

5 34
4 37
3 34
2 34
1 21
Дай твоята оценка:

Коментари (61)

Изпрати
Krasimira Ivanova
Krasimira Ivanova
29.11.2019 09:35
Къде е връзката с годините? Гръмки заглавия и поредната глупава статия..........
0
0
Anton Ivanov
Anton Ivanov
27.11.2019 10:58
Както казва Рачков: "Не ие сигурно..." ;-) Индексът на телесна маса ни дава само ориентировъчна информация. За един спортист с повечко мускули според нормите може да се окаже с наднормено тегло, а той да не е. Има други много по-важни и точни показатели, който желае безплатно измерване и анализ, да ми се обади.
0
0
аноним
аноним
27.08.2015 11:36
Само не можах да разбера къде е писано за годините в тази статия...... Поне и променете заглавието не лъжете хората
38
5
болен
болен
20.05.2015 00:25
вие сте болни от нисък индекс на мозъчна маса
41
0
dimitrina
dimitrina
19.04.2015 00:07
1.50 kolko trqbva da teja na 28 god
8
3
Anna
Anna
10.08.2016 14:04
60-65
0
1
Krissy
Krissy
01.04.2015 16:10
На 39г. бях 38 кг, сега съм на 47, колко трябва да тежа при височина 160?
9
5