Йога за очистване на червата

Йога

Очистването на червата е изключително важно за всяко човешко същество, обаче много от нас дори не се замислят за това. Това прочистване се отнася главно за дебелото черво, както и за всички тънки черва. Има тенденция в дебелото черво да се натрупват много токсични материали от всяка друга част на тялото.

В резултат то става все по-дебело. С времето това може да доведе до сериозни чревни проблеми, които не могат лесно да бъдат излекувани. Естествен начин за почистване на дебелото черво е чрез пост за определен период от време, включващ като сокове и билки, но и чрез практикуване на йога и медитация. Това дава на тялото достатъчно почивка и релаксация.

Тънките черва са мястото, където се усвоява най-много храна. Всякакви проблеми или запушвания, свързани с тънките черва, могат да доведат до сериозни здравословни проблеми. Йогата отдава голямо значение на прочистването на дебелото черво, тъй като в това учение се смята, че произходът на всички наши заболявания започва от нашия стомах.

В йогата има практика, наречена "Шанк Пракшалана”, което означава „вътрешното измиване с вода”. Това е един фин процес за „ремонт на щетите”, причинени от токсини, които са в различни количества в кожата, червата, черния дроб, бъбреците и всички части на тялото ни.

йога за бременни

Практиката на този метод включва предпазване за в бъдеще от много заболявания, като сърдечни проблеми, диабет, повишено кръвно налягане и бъбречни проблеми.

Шанк Пракшалана

Шанк означава "раковина", а прашкалана - да се измие напълно. Думата шанк обобщава целия стомашно-чревен тракт - от устата до ануса. Шанк Пракшалана е процес за почистване на стомашно-чревния тракт чрез прием на примеси със солена вода.

Но никой не трябва да предприема това в отсъствието на Гуру Йога и без консултация с лекар.

Предварителна подготовка:

На литър вода се добавят 2 чаени лъжички сол и сока от един лимон. Не се добавя захар.

Място за практикуване:

Най-доброто място да практикуват Шанк Пракшалана е градината или на открито пространство, където има чист въздух. Трябва да се уверете, че подходящите съоръжения, като тоалетната, са в близост. Най-добре е да се практикува с група от хора.

Процедура:

Стартирайте процеса рано сутринта, между 6 до 7 часа. Първоначално пийте две чаши вода възможно най-бързо, в седнало положение. Между дозите вода се изпълняват 6 прости физически упражнения. Те се изпълняват, докато се появят позиви за посещение в тоалетната. Вследствие на тези процедури се отделят всички отлагания от стените на червата.

Йога упражнения

Следните шест упражнения се изпълняват шест пъти, 36 поредни сутрини, заедно с приема на водата.

Първо упражнение:

Застанете разкрачени, с крака на около 16-18 см. един от друг. Вдигнете двете ръце напред, на рамото и преплетете пръстите си. След това ги изпънете нагоре. Отпуснете бавно надолу. Повтаря се шест пъти.

Второ упражнение:

Застанете отново разкрачени, опънете тялото и се наведете на ляво от кръста, и задръжте позицията за известно време. Върнете се в изходяща позиция и се отпуснете. След това се наведете надясно. Шест пъти.

Трето упражнение:

С разстояние между краката около 16-18 см. вдигнете ръцете си, като дланите на ръцете са обърнати надолу и са успоредни на земята. Свийте дясната ръка в лакътя, завъртете я около тялото си и я сложете на лявото рамо. Сгънете лявата си ръка в лакътя и обгърнете талията се, към дясното бедро. Завъртете цялото тяло на ляво и останете неподвижни за известно време в това положение. След това отпуснете. Повторете го и на дясно. И така шест пъти.

Четвърто упражнение:

Легнете на земята и поставете дланите на земята. Вдигнете торса и главата нагоре. Завъртете главата максимално надясно, а след това и максимално наляво. Направете го шест пъти.

Пето упражнение:

Седнете в йогийската поза за медитация. Повдигнете лявото коляно, а дясното притискайте към земята и обратно.

Шесто упражнение:

Клекнете, като максимално доближите седалището до земята. След това единия крак поставете на земята, на коляно и наклонете главата надолу. Върнете се в изходяща позиция и го направете с другия крак. И така шест пъти.

След всеки сеанс от шестте упражнения по шест пъти, пийте по две чаши вода. Ако имате нужда да отидете до тоалетната, прекъснете до съответното упражнение и след това започнете оттам.

Виж повече

Рейтинг

5 7
4 4
3 2
2 4
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати