ezine.bg»Статии»Спорт и Диети»Фитнес»Как да приемаме L-карнитин

Как да приемаме L-карнитин

Фитнес

L-карнитин спада към семейството на витамините от група В. В тялото той се образува от аминокиселините лизин и метионин. Организмът ни произвежда много малко количество собствен карнитин, а с напредването на възрастта този процес се забавя и количествата намаляват.

L-карнитинът играе ключова роля в транспорта на мазнини към енергийните депа на клетките – митохондриите.

L-карнитин

L-карнитинът се съдържа основно в месата (предимно червените), както и в някои диетични продукти и хранителни добавки.

Добавки

Плодовете и зеленчуците почти не съдържат този витамин, поради което вегетарианците задължително трябва да го приемат като хранителна добавка към менюто.

Фитнес добавки

Човешкото тяло съдържа 2-2.5 г карнитин, като главната му концентрация е в сърцето, мускулите, черния дроб и имунните клетки.

L-карнитинът е важен за новородените, докато организмът им не може да го произвежда самостоятелно. Съдържа се в големи количества в кърмата.

L-карнитинът е познат най-вече на занимаващите се със спорт, тъй като след протеина, той е най-разпространената хранителна добавка. На пазара може да се открие под формата на прах, капсули, както и в течно състояние.

Течният L-карнитин е най-ефективен. Дозата за човек на средна възраст е около 2000 – 3000 мг или 2-3 г. Поради това, когато се купува препарат, съдържащ L-карнитин, задължително трябва да се обърне внимание разфасовката му.

От друга страна, занимаващите се с активен спорт имат завишени нужди от L-карнитин – над 5 гр на ден.

За разлика от други хранителни добавки, L-карнитинът не се натрупва в организма. Той се изхвърля чрез отделителната система около 17 ч. след приемането му.

Когато започнете прием на L-карнитин, имайте в предвид, че тялото привиква към него и с времето ефектът му започва да намалява.

Това е така, тъй като рецепторите се насищат на витамина и чувствителността им намалява. Поради това се правят почивки между приемите, които трябва да са най-малко две седмици.

Страничните ефекти от приемането на L-карнитин са изключително редки и се ограничават до стомашни неразположения.

От друга страна, приемът му повишава силата и издръжливостта най-вече по време на тренировъчно натоварване, а ефектите от приемането са релефно и изваяно тяло с нисък процент подкожни мазнини.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 1
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Божидар
Божидар
11.07.2013 23:10
Карнитина не е витамин. Той е аминокиселина. Но най-важната неточност - приемайте до 2 г на ден, иначе рискув
ате да увредите бъбреците си и не само.
4
0