Да си направим сутрешна гимнастика

Гимнастика

Сутрешната гимнастика е един от най-полезните навици, които човек може да придобие. Когато станете от сън, тялото ви е отпочинало и заредено, а съзнанието бистро.

Именно това е което ви е необходимо, за да се захванете с физически занимания. Единственото, с което трябва да се преборите, е мързелът за ранно ставане.

Ако сте решили да се захванете с това тежко начинание, то е добре да приемете няколко съвета.

Здрав сън. За да имате нужната сила за упражнения на сутринта, задължително трябва да сте се наспали добре през изминалата нощ. Това става с достатъчно сън - 7- 8 часа.

Тренировки

Така че, като знаете в колко часа трябва да излезете от вкъщи, и колко са ви необходими за гимнастика, добавяте и часовете за сън, и ще сте наясно в колко трябва да си легнете.

Най-добре е да започнете с лягане 10- 15 минути по-ранно. По този начин ден след ден ще свикнете да си лягате все по-рано, докато накрая успеете да изпълните нормата за задължителните часове сън. Така ще помогнете на себе си и на тялото си да се адаптира спокойно и естествено към новия график.

Упражнения. Когато привикнете към ранното ставане, вече ви е нужна и стратегия за упражненията. Заложете на задачи, които можете да изпълните и са реалистични. Ако още в началото си поставите недостижими цели, то това ще ви демобилизира.

Сутрешна Гимнастика

Постарайте се да изготвите добра и осъществима програма, която ще ви помогне да преборите и най- малката капка мързел от тялото ви.

В интернет пространството съществуват хиляди примерни програми. Правете упражнения вкъщи с DVD или гледайки от интернет. Друг вариант е да тичате в парка, ако има такъв в близост или карайте колело.

Най-доброто време за изпълнение на сутрешната гимнастика е между 6 и 7 сутринта.

Третата седмица. Проучвания показват, че до края на втората седмица тренировките най- вероятно се радват на успех, поради наличния ентусиазъм. Дойде ли третата седмица обаче, по-скоро ще искате да спите поне още малко, отколкото да се потите с упражнения.

Поради това е нужно да продължите упорито да си лягате навреме и да се стимулирате с неща, които харесвате, като например нова покупка. Тези мисли ще ви помагат да станете от леглото и да поработите над себе си.

Музика. Нека мелодията за събуждане на телефона е една от любимите ви. Така ще станете с добро настроение и тонус. Освен това, продължете тренировката под звуците на предпочитаните от вас песни. Това е изключително добър стимул.

Упражнения, подходящи за сутрешната гимнастика

Рано сутрин не бива да се правят никакви резки движения. Станете и бавно се раздвижете, след което започнете да раздвижвате шийните прешлени - въртете главата наляво и надясно, като леко я накланяте напред и в двете посоки.

След това раздвижете ръцете с широка амплитуда. Започнете да въртите тялото наляво и надясно - така ще го раздвижите цялостно и ще помогнете за разработването на гърба.

Извършвайте движения, които са ви приятни и са леко натоварващи. Няма конкретно правило за това какви упражнения ще извършвате, важното е да раздвижите крайниците, главата и гърба. Отделете поне 15-20 минути, за да имате време за постепенно събуждане и по-добро тонизиране.

Ползи от сутрешната гимнастика

Сутрешната гимнастика е изключително полезна за здравето и се препоръчва както за деца, така и за възрастни. Дори и кратките упражнения имат много ползи за здравето, затова още от утре включете гимнастиката в сутрешната си рутина.

1. Закаляване - сутрешната гимнастика е отличен начин за повишаване на имунитета и заздравяване на организма. Много добър вариант е да се извършва на чист въздух или някъде в природата, но в домашни условия също има ползи за здравето.

2. Помага срещу липсата на движение - само 20 минути гимнастика сутрин са напълно достатъчни, за да се намали вредното влияние от заседяването през деня. Гимнастиката подобрява състоянието на ставите, увеличава мускулния тонус и помага за отслабване.

3. Помага срещу депресия - сутрешната гимнастика е отличен начин за подобряване на настроението и предпазване от стрес и депресия. Ефектът се дължи на повишаването на серотонина - хормона на щастието.

4. Стимулира сърцето и белите дробове - физическото раздвижване в умерена интензивност помага за активирането на дихателния ритъм и увеличават циркулацията на кръвта, което от своя страна предпазва сърцето и насища с достатъчно количество кислород.

5. Зарежда с енергия - знаете ли, че след събуждане са необходими 2 часа на тялото, за да се зареди с достатъчно енергия и да извършва нормалните си дейности. Леката тренировка след ставане значително съкращава това време и помага за много по-бързото разсънване.

Сутрешната гимнастика не губи своята актуалност, но в днешното забързано ежедневие, когато нямаме почти никакво време за раздвижване през деня, е още по-важно да отделим пълноценно време за себе си рано сутрин. Съхранете здравето си и не пропускайте сутрешното раздвижване.

Любопитен факт е, че в Китай се отнасят много сериозно към сутрешните упражнения и дори са издигнати в култ.

Виж повече

Рейтинг

5 5
4 2
3 2
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати