Отслабване със зумба

Зумба

Зумбa е популярна програма за фитнес, вдъхновена от латиноамериканските ритми. Думата "Zumba" идва от Колумбия и означава бързо движение и забава. Използва се оптимизмът на латино музиката, съчетан със сърдечно-съдови упражнения, по-известни като кардио.

Зумба е аеробен танц, много забавен и лесен за учене, ако изобщо може да говорим за учене, защото стъпките, въпреки че са различни всеки път, са достатъчно лесни за следване.

Освен че е изключително забавна тренировка, зумба също така се възприема и като социално преживяване и чудесен начин за създаване на нови приятелства. За да бъде една тренировка успешна, инструкторите съветват да се запасите с добро настроение, голяма бутилка вода, кърпа и удобни обувки.

Типична сесия Zumba трае около час и има няколко танцови стилове като меренге, салса, мамбо, румба, фламенко и калипсо. Хореографията е съчетания от стъпки, съответстващи на стила на песента и леки упражнения като клекове и подскоци.

Обикновено се редуват бърза и бавна музика, за да може да се постигне повишаване на пулса и неговото успокояване след това. По този начин започва и процесът на горене на калории. Много от експертите в областта на отслабването са на мнение, че е много важно да се забавляваме, за да можем да свалим значително по-лесно излишните килограми.

Отслабване

Зумба тренировките варират по своята интензивност. В България освен традиционната зумба фитнес, през последната година нашумя и зумба тонинг, което всъщност е доста по-натоварващият вариант, тъй като се танцува с малки тежест на глезените и китките.

Количеството калории, което се изгаря, зависи от фактори като тегло, продължителност и интензивност. Доказано е, че ако отделим около час за танци, ще изразходим между 400 и 700 калории, което прави близо 10 калории на минута.

За да се засили ефектът от сърдечно-съдовите тренировки, по време на аеробна дейност, вдигайте високо ръце над главата. Друго важно нещо, което не бива да забравяте преди да се включите в някой зумба клас, е хидратацията.

Желателно е в деня на самата тренировка да приемате по-голямо количество вода, за да избегнете преумората и обезводняването. Ако пък не може да си позволите да отделите пари за тренировки, в сайтовете за видеосподеляне е пълно с клипове, така че може да се упражнявате и у дома.

Виж повече

Рейтинг

5 3
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати