Как средиземноморската диета ни прави по-щастливи

Средиземноморска диета

Средиземноморската диета ни прави по-щастливи, показва ново проучване, цитирано от Дейли мейл. Този вид хранителен режим се оказва много полезен за хората, които страдат от депресия. Изследванията са установили, че онези, които ядат повече риба, са и по-малко стресирани и се чувстват доста по-удовлетворени от живота си.

Омега-3 мастните киселини са основната причина за подобрението на настроението, категорични са специалистите. Добре известно е, че можем да си набавим достатъчно количество от тях с консумацията на рибата – тези киселини играят много важна роля за психичното здраве на човек.

Основните храни в средиземноморската диета са рибата, плодове и зеленчуци, пълнозърнести храни. Позволява се консумацията на ядки и се препоръчва да се използва единствено зехтин при приготвянето на храната. Диетата препоръчва да се ограничат червеното месо и пълномаслените млечни продукти.

Проучването е дело на австралийски учени и в него са участвали 82 души. Всички доброволци са били на възраст между 18 и 65-годишни и са страдали от депресивно състояние. Задачата на доброволците е била да оценят своето състояние. Учените са поискали да направят това по две скали – едната за тревожност, стрес и депресия, а другата скала - за положителен и негативен афект.

Учените от университета в Южна Австралия са категорични, че има силна връзка между депресията и средиземноморското хранене. Лошият хранителен режим е предшественик на депресията, категорична е доктор Натали Парлета, която е и един от авторите на изследването.

Риба

Неправилното хранене отключва развитието на депресивни състояния, а не обратното – човек да започне да се храни неправилно, защото е в депресия, категорична е Парлета. Резултатите от проучванията са насочили специалистите и в друга посока – възможно е да има сходни отключващи механизми при сърдечните болести и депресивните състояния.

Инсулинова резистентност и някакво възпаление, които могат да са сред причините на сърдечно заболяване, биха могли да отключат и депресия, обяснява доктор Парлета. Тя смята, че мозъкът е орган като всеки друг в тялото, но има по-големи потребности от останалите органи.

Към него трябва да достига достатъчно кислород, глюкоза, хранителни вещества, постоянен приток на кръв – липсата на някое от тези неща ще се отрази както на него, така и на останалите органи.

Богатата на омега-3 мастни киселини, витамин B и D, антиоксиданти, средиземноморска диета е изключително полезна – тя поддържа мозъка в добро състояние и го предпазва от психични заболявания. Ако не доставяме на мозъка си всички тези вещества, съвсем възможно е това да навреди на функцията му и да доведе до депресивно състояние, категорични са учените.

Виж повече

Рейтинг

5
Общо 2 гласували
5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари