ezine.bg»Статии»Спорт и Диети»Фитнес»Как да превърнем спорта в ежедневен навик

Как да превърнем спорта в ежедневен навик

Спортуване
Еластични фитнес ленти с дръжки и педали + ръководство
Качество без компромис:
Еластични фитнес ленти с дръжки и педали + ръководство
29.00 лв.
Виж ››

На теория всеки иска да е здрав, да има хубава фигура, но обикновено, когато се заговори за спорт, желанието рязко намалява. Започват се странни диети, които уж ще помогнат да влезем във форма, но истината е, че без движение нещата няма да се получат или поне не за дълго време. Ако не успявате да се мотивирате, за да започнете да спортувате, ето няколко съвета, които могат да ви помогнат:

- Започнете да ставате по-рано от обикновено – за да имате време за тренировка, трябва да се събудите малко преди часа, в който сте свикнали. Настройте алармата си още сега и утре, след първото прозвъняване, станете и включете осветлението, това съветва Тина Хаупърт, която е фитнес блогър.

Така ще се събудите по-бързо. Ако практикувате упражненията си всеки ден в един и същи час, ще постигнете желаните резултати по-бързо, обясняват учени от Тексас. Минало изследване на същите специалисти показва, че хората, трениращи рано сутрин, по-лесно се придържат към спортния режим, за разлика от хората, които тренират повече в късните часове на деня.

- Смята се, че 21 дни са напълно достатъчни, за да успеете да превърнете някакво занимание в навик. За съжаление, това твърдение не е подкрепено с достатъчно доказателства. Затова вместо 21 дни, дайте си шест седмици срок. Това съветва и Ребека Уол, която освен фитнес инструктор е и мениджър на известна зала в Ню Йорк.

Въпросните шест седмици са напълно достатъчни, за да се появи някаква промяна във фигурата, а това ще ви мотивира още повече. След този период ще започнете да се чувствате по-различно, ако ви се наложи да пропуснете ден-два тренировка, допълва специалистът.

Йога

- Намерете спорта, който е най-подходящ за вас – дали ще е кросфит или спининг тренировка, идеята е да ви е приятно, докато го практикувате. Целта е да се чувствате тонизирани след тренировка и да се откъсвате поне за кратко от ежедневните проблеми. За вас това може да е зумбата, друг пък може да се чувства по-добре след бягане по пътечката във фитнеса. Ако не усещате кога минава времето за тренировка, значи сте открили подходящото занимание, обяснява Уол.

- Ако усещате, че имате нужда от мотивация и от някои насоки, наемете си треньор. Той ще ви помогне да си поставите правилните цели и да ги следвате стриктно, докато не ги изпълните. Не е необходимо треньорът да е с вас постоянно – дори една-две тренировки с него ще ви бъдат от голяма полза.

- Намерете си приятели – когато спортувате в група е много по-интересно и забавно. Освен това е много по-трудно да се откажете да отидете на тренировка, ако знаете че има някой, който ви чака и по някакъв начин разчита на вас.

- Нямате време за фитнес залата – направете тренировка у дома. Вече има толкова много начини да си направите добра тренировка – използвайте видео уроци от интернет например. Спортуването у дома е добра идея и за онези, които се притесняват да отидат в залата.

Том Холанд, който е фитнес инструктор на известни и е експерт по психология на спорта, е убеден че е необходимо само малко воля, за постигане на добра фигура, пише „Хелт“. Веднага след първите резултати, хората се мотивират и спортът става част от живота им, убеден е специалистът.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

3.8
51
42
32
20
10
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати