Немски учен: Киселото мляко лекува Паркинсон

Кисело мляко

Вкусното и единствено по рода си българско кисело мляко се оказва полезно и при заболяване като Паркинсон, съобщи Дойче веле, като се позовава на немско проучване. Разбира се подобно откритие е не само шанс за всички хора, които страдат от заболяването, но и възможност пред страната ни. В някои немски медии откритието на специалистите е определено дори като медицинска сензация.

Сензацията, както я наричат в Германия, е направена от специалисти, работещи в института Макс Планк, Дрезден. Учените твърдят, че киселото мляко може да възстанови мозъчните нервни клетки, които всъщност заболяването разрушава. Това откритие вече е патентовано.

Болестта на Паркинсон се развива с бавни темпове и се диагностицира за първи път през 1817 година. Заболяването може да бъде срещнато при хора от всички части по света, но според данни най-често заболяват европейците.

Известно е още, че заболяването е по-често срещано при мъжете, отколкото при жените. Болестта се характеризира със забавени движения като в процес на прогресирането ѝ, движенията на тялото стават все по-трудни.

Ръководител на изследването е грузинецът професор Теймурас Курцхалия. В проучването за болестта на Паркинсон са използвани червеи. Специалистите от Института по молекулярна и клетъчна биология и генетика са им инжектирали мозъчни клетки, които били увредени от това заболяване. След това червеите са третирани с млечна киселина. Няколко месеца по-късно забелязали, че клетките започват да се възстановяват.

Немски учен: Киселото мляко лекува Паркинсон

Учените успели да докажат, че именно киселото мляко помага на клетките да регенерират и дори подчертават, че става дума не за какво да е кисело мляко, а конкретно за българското.

Каква е причината?

В нашенския млечен продукт има D-лактат - ензим, който се нарича още млечна киселина, както и гликолат. Особено ценен в нашенското мляко е и фактът, че то не се пресова, което не позволява целебните бактерии да бъдат унищожени, допълва ръководителят на специалистите.

Достигането до това заключение им е струвало пет години, обясняват немците, но тези резултати, колкото и да са обнадеждаващи, не са достатъчни. Все още не е напълно известно по какъв начин протича молекулярният процес, но изследванията в тази посока продължават.

Виж повече