Бягането е полезно и за ума

бягане

Не само за тялото, но и за ума, се оказва полезно бягането. Твърдението е на учени от университета в Кеймбридж.

Ако редовно практикувате джогинг, ще подобрите паметта си и по-рядко ще ви се случва да забравяте. Това ще е така, тъй като тичането стимулира растежа на нови клетки в мозъка, които от своя страна стимулират паметта.

Милиони клетки умират в човешкото тяло във всеки един момент. Нужно е те да се рециклират. За да се извърши този процес, е нужно неинтензивно натоварване със средна продължителност. Затова е най-добре да се бяга бавно.

Ако няма натоварване, мъртвите клетки в организма започват да се разлагат. По този начин се образуват токсични вещества, които чрез кръвния поток се разпространяват из целия организъм. Много често това е причина за отпадналост и умора.

Бягането е полезно и за ума

Засега няма открит отговор на въпроса защо вследствие на аеробните упражнения сивото вещество расте. Едно от предположенията обаче е, че това се случва вследствие на повишения приток на кръв в мозъка и на по-високите нива на хормони, които се освобождават при физически упражнения.

Къде е добре да практикувате джогинг? Настилката, върху която правите това е от голяма значение. В градски условия ние най-често използване алеите из парка.

Имайте предвид обаче, че асфалтът и бетонът не са препоръчителна настилка за бягане. Рискувате тежки наранявания, травми в ходилата.

Не е случайно, че кенийците са едни от най-бързите спринтьори в света. Те тренират върху терени покрити с мека почва, която предпазва и щади ставите им. Затова последвайте примера им и бягайте върху мека настилка.

Ако решите да тичане край морския бряг, бягането ще ви е по-трудно, но пък за сметка на това ще ви направи по-издръжливи и здрави.

Виж повече

Рейтинг

5 4
4 1
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати